کرونا کارکرد پست پاکدشت را ۵۰ درصد افزایش داده است

تهران- ایرنا- مدیر اداره پست شهرستان پاکدشت گفت: با شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد افراد در مناطق شهری و روستایی، خدمات پست در ارسال مرسوله‌های مختلف افزایش چشمگیری داشته و حجم مراسلات در پاکدشت نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

سیدجعفر حسینی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با شیوع ویروس کرونا و اجرای محدودیت‌های مختلف، بسیاری از مردم اقلام مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی و غیرحضوری خریداری می‌کنند که این امر علاوه بر پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، کارکردهای پست را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.

وی افزود : از ابتدای شیوع ویروس کرونا حجم جابجایی محصولات پستی در پاکدشت افزایش چشمگیری داشته به طوری که در ۹ ماهه نخست امسال ۸۳۷ هزار فقره مرسوله پستی شامل ۵۳۹ هزار مورد وارده و ۲۴۴ هزار مورد صادره در شهرستان جابجا شده است.

حسینی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ترافیک مرسولات پستی در پاکدشت افزود: در شرایط فعلی، به طور متوسط روزانه ۳ هزار و ۶۰۰ مرسوله در سطح شهرستان جابجا می‌شود و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ هزار فقره ترافیک وارده و صادره در شهرستان صورت می گرفت.

مدیر اداره پست پاکدشت از افزایش ۸۰ درصدی تعداد جابجایی بسته‌های پستی خبر داد و افزود: تعداد امانات و بسته‌های پستی نسبت به نامه‌ها، سه برابر شده که این آمار در ۹ ماهه نخست امسال شامل ۷۰ هزار فقره بسته پستی است که در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲۹ هزار مورد بسته ثبت شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد مرسوله، نیروهای امانت‌بر اداره پست نیز افزایش یافته و تعداد این افراد از ۲ نفر به ۱۰ نفر رسیده تا بتوان در کمترین زمان امانات مردم را به دست آنان رساند.

حسینی اضافه کرد: پیش بینی می شود که با نزدیک شدن به ایام عید، تعداد مرسولات پستی از افزایش بیشتری برخوردار شود از این رو در حال برنامه ریزی و آموزش نیروی امانت‌بر جدید هستیم تا بسته‌های پستی در کوتاه‌ترین زمان به دست مردم رسد.

وی اصلی‌ترین علت دیر رسیدن بسته‌های پستی را ایراد در آدرس نویسی اعلام کرد و افزود: ثبت دقیق کدپستی، آدرس دقیق و شماره تلفن از الزامات کار پست است که گاهی به دلیل آدرس نادرست، نبود افراد در منزل موقع مراجعه ماموران پست و عدم پاسخگویی تلفن، ارسال امانات با تأخیر مواجه می‌شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha