اصفهان- ایرنا- نوزده دستگاه اجرایی اصفهان روز چهارشنبه در جشنواره شهید رجایی در آیینی با حضور استاندار و شماری از مسوولان استانی در سالن شماره سه آموزش و پرورش استان تقدیر شدند.

نعمت الله اکبری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در این آیین افزود: امسال جشنواره شهید رجایی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تاخیر برگزار شد و هرساله این جشنواره در هفته دولت و روز کارمند به پاس نکوداشت شهید رجایی و باهنر برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه عملکرد مدیران در سال ۹۸ قابل تقدیر و ستایش است، بیان کرد: براساس دستورالعمل و ضوابط شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستگاه‌ها را امتیازبندی کردیم.

وی با بیان اینکه از سه فرماندار در این جشنواره تقدیر به عمل ‌آمد، افزود: همچنین به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخی از مدیران به صورت وبینار حضور داشته و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

کسب رتبه اول توسط آموزش و پرورش 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این پیوند تصریح کرد: ۹۳۷ هزار و ۶۸۸ دانش آموز در بیش از پنج هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

به گفته محمد اعتدادی، سهم آموزش و پرورش استان اصفهان در کشور ۶.۲ درصد است.

وی با بیان اینکه این نهاد با کمبود ۱۳ هزار نفر نیروی انسانی مواجه است، بیان کرد: بزرگترین چالش ما در آموزش و پرورش نیروی انسانی است و این در حالیست که سه هزار و ۸۸۷ نفر در سال ۱۴۰۰ و چهار هزار و ۶۸۱ نفر در سال ۱۴۰۱ بازنشسته می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: ۱۸۶ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که به نسبت کشور بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری ۹ جلسه با حضور استاندار و اعضای شورا برگزار شده است.

اعتدادی گفت: براساس نتایج ارزیابی سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در بین ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور رتبه اول را در شاخص‌های عمومی و اختصاصی کسب کرده است.

در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی استان، لوح تقدیر و تندیس جشنواره و هدیه صنایع دستی اصفهان به خانواده شهید سعید حقیقی نخستین شهید مدافع سلامت اصفهان تقدیم شد.

گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت: رتبه برتر مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در کل دستگاه‌های استان و رتبه برتر مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در گروه توسط مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان و رتبه برتر شاخص‌های اختصاصی گروه به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان و رتبه برتر شاخص‌های عمومی به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان اعطا شد.

گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی: رتبه برتر شاخصی مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی گروه به مدیرکل آموزش و پرورش استان، رتبه برتر شاخص‌های اختصاصی به مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و رتبه برتر شاخص‌های عمومی به مدیرکل ورزش و جوانان اعطا شد.

گروه سلامت و رفاه اجتماعی: رتبه برتر مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی گروه به سرپرست اداره کل بهزیستی استان، رتبه برتر شاخص‌های اختصاصی به مدیر درمان تامین اجتماعی و رتبه برتر شاخص‌های عمومی گروه به سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اعطا شد.

گروه تولیدی و خدماتی: رتبه برتر مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی گروه به مدیرکل امور مالیاتی استان، رتبه برتر شاخص‌های اختصاصی به مدیرکل امور عشایر و رتبه برتر شاخص‌های عمومی گروه به مدیرکل استاندارد استان اصفهان اختصاص یافت.

گروه عمومی و قضایی: رتبه برتر مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی گروه به مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان، رتبه برتر شاخص‌های اختصاصی به مدیرکل ثبت احوال و رتبه برتر شاخص‌های عمومی گروه به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اعطا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان حایز رتبه برتر محور دولت الکترونیک شاخص‌های عمومی در کل دستگاه‌های استان اصفهان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت رتبه برتر محور مدیریت عملکرد شاخص‌های عمومی در کل دستگاه‌های استان شدند.

دستگاه‌های برتر در مقابله با بیماری کرونا و حفاظت از سلامت مردم: رتبه برتر در مقابله با بیماری کرونا و حفاظت سلامت در کل دستگاه‌های استان به رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعطا شد.

فرمانداری‌ شاهین شهر و میمه، فلاورجان و گلپایگان فرمانداری‌های برتر در ارزیابی وزارت کشور حایز مقام کشوری شدند. همچنین فرمانداری شهرضا و رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش فرهنگ، ترویج ایثار و شهادت حایز رتبه شدند.

جشنواره شهید رجایی به منظور شناسایی و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت به نظام جمهوری اسلامی در سالن خانه معلم شماره سه برگزار شد.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.