تهران - ایرنا - «فضل ابوطالب» یکی از اعضای دفتر سیاسی «جنبش انصارالله» یمن هشدار داد که هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی علیه ملت این کشور را با اعلام «جهاد در راه خدا» به شدت پاسخ می‌دهیم.

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم»، به دنبال سخنان مقامات رژیم صهیونیستی در مورد نظارت بر اوضاع یمن، ابوطالب گفت: سخنان جنایتکاران جنگی صهیونیستی در مورد یمن به عنوان تهدیدی از سوی اشغالکران محسوب می‌شود، زیرا در صورت هرگونه اقدام تجاوزکارانه این رژیم در به‌کارگیری سخت‌ترین حملات ممکن به اهداف بسیار حساس دشمن صهیونیستی تردید نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: موضع ما در دشمنی با رژیم صهیونیستی به عنوان موجودیت غاصب، موضعی قطعی و غیر قابل تغییر است.

او افزود: سعودیها و اماراتی‌ها فقط ابزارهایی برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند و تجاوز به مردم یمن عمدتا برای دستیابی به اهداف و جاه‌طلبی‌های کاخ سفید و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

عربستان و امارات به دنبال یافتن جایی برای کنترل و سیطره مستقیم بر یمن توسط واشنگتن و اسرائیل است که در مقدمه آن جزیره استراتژیک «سقطری» قرار دارد که توسط امارات و با ابزار «شورای انتقالی جنوب یمن» اشغال شده است. همانطور که امارات برای ایجاد پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با نهادهای این رژیم در این جزیره  همکاری می‌کند.

امارات با همکاری نیروهای به اصطلاح شورای انتقالی جنوب یمن جزیره مهم سقطری را اشغال کرده و در این جزیره با همکاری اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اقدامات خصمانه خود را علیه ملت یمن ادامه می‌دهد.

ساکنان جزیره سقطری در این سالها بارها با راه اندازی تظاهرات گسترده در این جزیره، به اقدامات اشغالگران اماراتی و صهیونیستی اعتراض کرده‌اند.

«عبدالملک حوثی» رهبر جنبش انصارالله نیز با اشاره به اینکه آنها لیستی از اهداف مهم استراتژیک و حساس و حیاتی را از کشورهای متجاوز در اختیار دارند، تاکید کرده بود که اگر دشمن به تجاوزات و جنایات خود ادامه دهد، باید انتظار حملات یمن به این اهداف را داشته باشد.

وزارت خارجه یمن پیشتر با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که در صورت تجاوز رژیم صهیونیستی به یمن، جنگی همه جانبه منطقه را فراخواهد گرفت.

در این بیانیه تصریح شد که رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد بهانه‌هایی برای اقدامات خصمانه خود است که به همین منظور تلاش می‌کند تا بر تجاوزات خود علیه ملت فلسطین سرپوش بگذارد و با عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی وابسته و شکست خورده، درپی تشویق سایر کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط است.

رئیس سازمان اطلاعات یمن نیز هفته گذشته گفته بود که نسبت به تحرکات دشمن صهیونیستی در منطقه غافل نیستیم و این رژیم باید هشدارهای ما درباره هرگونه اقدام بی‌پروا، بی‌احتیاط و ماجراجویانه را جدی بگیرد و  عواقب ناگوار آن را درک کند.

رئیس سازمان اطلاعات «دولت نجات ملی» یمن بر ضرورت افزایش هوشیاری امنیتی مردم این کشور و هم‌افزایی تلاش‌ها و آمادگی آن‌ها برای مقابله با دشمنان تاکید کرد.

 ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» به قدرت ، یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که با گذشت ۶ سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.