مهاباد- ایرنا- امام جمعه شاهین‌دژ از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان اسوه ای ارزشمند برای زنان و مردان جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: ولایتمداری حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای جامعه امروز است.

حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا روز چهارشنبه در مراسم سوگواری شهادت حضرت ام ابیها فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که در حسینیه شهید سلیمانی شهرستان بوکان برگزار شد، افزود: الگوی زندگی حضرت زهرا (س) هیچگاه کهنه نمی شود، از این رو شناخت سیره فاطمی و تمامی لحظات حیات این بانوی بزرگوار بر همگان لازم است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان، برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان و برگزیده زنان عصر خویش بود که مقامش تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نبوده و در تمامی اعصار جریان دارد.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به اینکه ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای تبیین هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت زهرای مرضیه (س) و سبک زندگی ایشان است، افزود: اولین وظیفه ما معرفت و شناخت شخصیت آن حضرت است.

وی گفت: حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع)، ۲ نمونه از بهترین الگوهایی هستند که اولین وظیفه ما معرفت و شناخت شخصیت آنهاست.

حجت الاسلام فصیح نیا اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) محبوب ترین و عزیزترین انسان نزد پروردگار و یادگار ارزشمند حضرت رسول اکرم (ص) بود که در طول زندگی خود همواره از اسلام و ولایت دفاع و در این راه جان خود را نیز نثار کرد.

وی اظهار کرد: در جامعه اسلامی توجه به مکارم اخلاقی و فضائل معنوی آن حضرت باید مورد توجه جدی بانوان مسلمان باشد و حرکت بر مبنای خط مشی این بانو به صورت اصولی پیگیری شود.

پایان بخش این مراسم عزاداری و مرثیه خوانی در رثای این بانوی نمونه اسلام بود.

یکشنبه هفته آینده سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است.