۱۸ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8081679
T T
۰ نفر
گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س ) در نجف اشرف ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/18 بغداد - شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) در عراق روز شنبه آیین ویژه گرامیداشت سالروزشهادت دخت پیامبراسلام حضرت فاطمه زهرا(س ) را درجوار بارگاه حضرت علی (ع) در نجف اشرف برگزار کردند.
مردم عراق که به صورت کاروانی یا انفرادی از شهرهای دیگر به شهر مقدس نجف اشرف آمده بودند به همراه اهالی این شهر آیین عزاداری سالروز شهادت حضر فاطمه زهرا (س ) را برگزار کردند.
حضور زایران ایرانی که در روزهای گذشته به نجف اشرف رسیده بودند در این آیینها چشمگیر بود.
نوحه های فارسی و عربی عزاداران ایرانی و عراقی فضایی از معنویت و حزن و اندوه را به نجف اشرف بخشیده است .;160# ;160# در آیین های امروز به صورت نمادین پیکر مطهر فاطمه (س ) با حضور هزاران عزادار تشییع شد تا یادآوری باشد بر مظلومیت آن حضرت (س ) که 1400 سال قبل به خاطر کمی یاران ، در خفا و در تاریکی شب ، به دور از چشم دشمنان به خاک سپرده شد.
آیینهای بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه (س ) تنها محدود به امروز نبوده بلکه در طول دهه فاطمیه این آیینها درشهرها و مناطق مختلف عراق برپا بوده است .
در نجف اشرف این آیین ها با حضور گسترده مردم که اغلب آنها را جوانان تشکیل می دادند، هرشب در جوار مرقد امیرمومنان علی (ع ) برپا می شد.
روحانیون وعلمای دین در عراق نیز دراین آیینها، با ذکر مظلومیت حضرت فاطمه زهرا (س ) ، ابعاد مختلف شخصیت این بانوی بزرگوار و خط مشی مبارزاتی او را برای جلوگیری از انحراف در اسلام برای مردم تبیین کردند.
دربغداد پایتخت عراق نیز محلات مختلف این شهر دیشب و امروز شاهد آیینهای عزاداری بوده است .
همسو با آیین های حزن و اندوه سالروز شهادت حضرت فاطمه (س ) رسانه های عراقی در روزهای اخیر برنامه های فرهنگی و دینی ویژه ای به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س ) پخش کردند.
هرسال درعراق ، بر شور وگستردگی آیینهای گرامیداشت اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) افزوده می شود.
خاورم 1443**2291** شماره 142 ساعت 16:40 تمام
۰ نفر