شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی ۵۸ مورد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان های شاهرود و میامی خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه شمار مبتلایان از آغاز همه گیری تاکنون در شرق استان سمنان به ۶ هزار و ۵۸ تن رسید، افزود: شرایط کنونی در زیر مجموعه این دانشگاه به طور نسبی خوب اما شکننده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته به طور میانگین در شبانه روز ۳۵ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی مراجعه داشتند، اظهار داشت: از این تعداد به طور متوسط هفت تن بستری شدند.

چمن با بیان اینکه آمار نشان دهنده فعالیت ویروس است، گفت: لازمه توفیقات بیشتر استمرار صبر و استقامت مردم در امر پیشگیری و کنترل است.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۸۱۰ تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ تن از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۵۳۸ تن رسیده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۵ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۴۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۳۳ تن بستری شدند.