ارومیه- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: روزانه چهار تن پسماند بیمارستانی در ارومیه جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و در سایت نازلو دفن می‌شود.

مختار خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳ بیمارستان این شهرستان به دستگاه های بی خطرساز پسماندهای عفونی مجهز است.

وی اضافه کرد: این بیمارستان‌ها طی سال های اخیر نسبت به خرید دستگاه های بی خطرساز زباله اقدام کرده اند و با پیوستن بیمارستان میلاد به جمع دارندگان دستگاه های بی خطرساز زباله های بیمارستانی روند تجهیز  بیمارستانها به این نوع دستگاهها به ۱۳ بیمارستان افزایش یافته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: هم اکنون چهار شرکت در استان در زمینه حمل و نقل پسماندهای بیمارستانی مشغول به کار هستند که نشست های متعددی نیز با هدف ارتقای سطح آگاهی رانندگان و کارکنان در این زمینه انجام می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها بیمارستان رازی ارومیه فاقد این دستگاه ها بوده که علت این امر هم بسیار پایین بودن میزان پسماندهای تولیدی است.

خانی ادامه داد: پسماندهای کرونایی بیمارستان ها هم در محل بیمارستان ها بی خطرسازی می شود ولی پسماند کرونایی افرادی که در خانه قرنطینه هستند، توسط پیمانکار بخش خصوصی جمع آوری و در سایت بی خطر ساز مرکزی واقع در نازلو بی خطرسازی و دفن می شود.

به گزارش ایرنا طبق اقدامات صورت گرفته در کارگروه سلامت و بهداشت شهرستان، علاوه بر بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی همه مراکز درمانی، آزمایشگاهی، مطبها و کلینیک هایی که دارای زباله های عفونی می باشند نسبت به تفکیک این زباله ها و تحویل آنها به شرکتهای بی خطرساز اقدام می کنند.