19ميليارد ريال  براي تجهيز بيمارستانهاي آذربايجان غربي به دستگاه بي خطرساز زباله هزينه شده است

اروميه - مدير اداره بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان‌غربي گفت: 19ميليارد ريال براي تجهيز بيمارستان هاي آذربايجان غربي به دستگاه بي خطرساز زباله هزينه شده است.

سعید مینایی روز پنجشنبه در نشست علمی اجرایی بی‌خطرسازی پسماندهای پزشكی در ارومیه افزود: دستگاه بی خطرساز زباله در بیمارستان ها یكی از مهمترین ابزارهایی است كه در راستای كاهش خطرات احتمالی پسماندها به ویژه پسماندهای عفونی و پزشكی به كار گرفته شده اند.

وی با اشاره به وجود 30 بیمارستان فعال استانی اضافه كرد: در اغلب بیمارستان های استان این امر عملیاتی شده كه امید می رود با این تلاش، روند كاهش خطرات پسماندهای بیمارستانی در استان شتاب بیشتری گیرد.

وی از برنامه ریزی ویژه برای بیمارستانهای 11 گانه مركز استان در این خصوص خبر داد و اظهار كرد: ارومیه به دلیل گستردگی بیمارستانی، از نیاز بیشتری به این دستگاه برخوردار است كه با توجه به این اهمیت، روند توسعه تجهیزاتی این بیمارستان ها سریعتر است.

مدیر اداره بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با تاكید بر توجه ویژه این دانشگاه به امر اطلاع رسانی در خصوص تفكیك زباله های معمولی با زباله های عفونی در استان افزود: در این خصوص اطلاع رسانی مناسبی در مراكز درمانی، درمانگاه‌ها و مطب‌های خصوصی انجام شد تا برای تفكیك و حمل و نقل زباله ها از یك روش واحد پیروی شود.

مینایی با اشاره به مضرات زباله های بیمارستانی گفت: اطلاع‌ رسانی گسترده و هدفمند، برنامه‌ریزی جهت مدیریت موضوع، تامین منابع مالی مورد نیاز و همراهی و مشاركت تمامی بخش های مرتبط می تواند در مدیریت موثر این زباله ها مهم باشند.

8137/583