کرمان - ایرنا - رییس شورای اطلاع‌رسانی استان کرمان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: چرخه مردم و مسئولان باید به‌صورت هماهنگ در کنار هم عمل کنند که با مدیریت مصرف انرژی، به رضایت عمومی برسیم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز سه‌شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان کرمان افزود: نباید مردم را در شرایط خاص اقتصادی و کرونایی محکوم کنیم و ما نیز وظیفه مان را در رفع مشکلات انرژی انجام دهیم.

وی با اشاره به نداشتن کاستی در سوخت‌رسانی اظهار داشت: سوخت مایع به سهولت به مردم برسد و صرفه جویی و قناعت همواره در دین اسلام و فرهنگ ما قرار دارد لذا باید به عنوان موضوعی به‌مردم و مسئولان گوشزد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: مشکل آنچنانی به عنوان بحران در انرژی استان کرمان نداریم و این مشکل کمبود انرژی طی سال‌های گذشته هم وجود داشته لذا راه‌حل ها برای گذر از شرایط فعلی عملی است و می‌توانیم از کاستی ها گذر کنیم.

وی تصریح کرد: شورای اطلاع‌رسانی محل ارائه و تشخیص وظیفه مردم و مسئولان است و بهترین کار در این زمینه آموزش خوب و ساده به مردم است و ما نیز بهترین روش ها را در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

عادی انگاری با شیوع کرونا ارتباط مستقیم دارد

بصیری با اشاره به تجربه و دانش پزشکی از آغاز بیماری کرونا گفت: شیوع این بیماری با عادی انگاری مردم تناسب مستقیم دارد و دانش پزشکی و تجربه نشان می دهد که برای اینکه عادی انگاری کاهش یابد، باید در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت کنید لذا مردم با سبک جدید زندگی خو بگیرند و از آن نترسند.

وی بیان داشت: همواره از گذشته تاکنون خطر در کمین انسان بوده و خواهد بود و برای مقابله باید خود را آماده و مجهز کنیم و طرح شهید سلیمانی به انجام کنترل شده امور و فعالیت های بین بخشی می‌پردازد.

وی با اشاره به ابعاد مقابله به کرونا افزود: مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در آزمایشات همکاری کنند، نهادها و اصناف با اجرای طرح هوشمند جامع و بخش دیگر کادر درمان در رسیدگی به بیمار، مراقبت کنند که اطلاع‌رسانی علمی و دقیق از شرایط فعلی انجام شود و بخش دیگر نظارت است که در قالب طرح شهید سلیمانی تعریف شد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی استان کرمان اضافه کرد: ستاد کرونا هر هفته در کرمان تشکیل می شود و در این زمینه با شورای اطلاع‌رسانی همکاری می کند.

وی با اشاره به امکان شیوع موج چهارم کرونا گفت: امکان برگشت کرونا بسیار سریع و آسان است لذا باید تدابیر لازم اندیشیده و به مردم انتقال داده شود. 

وظیفه مردم مطالبه‌گری و مسئولان پاسخگویی است

مدیرعامل خانه مطبوعات شمال استان کرمان نیز با اشاره به مباحث مطرح شده در زمینه اینکه مردم آستانه تحمل خود را افزایش دهند گفت: مردم با وجود جنگ اقتصادی فعلی و شرایط تحریم‌ها تحمل بالایی از خود نشان دادند.

محمدرضا نژادحیدری افزود: مردم در مقابل موج تورم و تحریم آستانه تحمل خود را افزایش دادند و آستانه تحمل جامعه فوق‌العاده است.

وی تصریح کرد: اعتراضات و قطعی انرژی نشانه پویایی و نشاط جامعه است و مسئولان باید آستانه تحمل خود را ارتقا دهند زیرا وظیفه مردم مطالبه گری و مسئولان پاسخگویی است ضمن اینکه درگیری جامعه با انرژی افزایش یافته و جامعه نسبت به دهه های گذشته تغییر یافته که باید شناخت بیشتری از آن داشته باشیم.