مهاباد - ایرنا - امام‌جمعه تکاب گفت: برجسته‌ترین و بنیادی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی که از اندیشه سیاسی اسلام نشات گرفته، رهبری صالح است که توسط ملت ایران محقق شد.

حجت‌الاسلام علی رحیمی روز پنج‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی تکاب با بیان اینکه رهبری صالح همواره در طول تاریخ اسلام از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده افزود: تحقق رهبری صالح، اصل اساسی، حقیقت و جوهره پیروزی انقلاب اسلامی است که به عنوان مهمترین دستاورد انقلاب باید مورد تببین قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این مقطع حساس تاریخی اظهار داشت: حجم عظیم خدمات انقلاب اسلامی در ۴۲ سال گذشته نباید نادیده گرفته شود چرا که زیرساخت های اصلی توسعه کشور و خدمات عمومی از جمله آب، برق و گاز امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مناطق مختلف کشور ارائه شده، در حالی که پیش از انقلاب شاهد این میزان از امکانات و رفاه نسبی نبودیم.

امام‌ جمعه تکاب بیان کرد: باید با رویکردهای تبلیغی مختلف دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدمات نظام در کل کشور با بررسی مقایسه‌ای نسبت به دوران قبل از پیروزی انقلاب برای آگاهی آحاد جامعه برجسته و تشریح شود.

حجت الاسلام رحیمی ادامه‌داد: نادیده گرفتن و بیان نکردن دستاوردها و محرومیت زدایی‌ها، جفا و ظلم به انقلاب اسلامی و خون شهداست از این رو همه ما به ویژه دستگاه‌های فرهنگی وظیفه داریم خدمات انقلاب اسلامی را با کار فرهنگی و تبلیغی گسترده یا مقایسه وضعیت قبل و بعد از انقلاب برای مردم تشریح و تبیین و جامعه را امیدوار کنیم.

امام جمعه تکاب اضافه‌ کرد: خدمات انقلاب و دستاوردهای دولت‌ها در این شهرستان نیز باید به‌خوبی بیان شود و با مشکلات و محرومیت‌ها نیز به‌صورت منطقی و معقولانه و بررسی‌های ریشه ای بدون فضای روانی و دیدگاه جذب رای برخورد شود.

حجت الاسلام رحیمی گفت: برای توسعه تکاب باید انتظارات و مطالبه‌های مردمی در کنار خدمات و اقدامات انجام یافته در فضایی متعادل و عقلانی بازگوشود.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران در حالی چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند که رئیس جمهور خبیث آمریکا کنار رفته و توطئه های چند ساله دشمنان برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش برآب شده است.

امیر ستوده‌فر افزود: حاکمیت قوانین الهی در کشور و حرکت در مسیر احکام خداوند از بزرگترین دستاوردهایی است که برکت انقلاب اسلامی به دست آمده‌است.

وی با بیان اینکه عزت، وحدت و امنیت از دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی است اظهار داشت: ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها به استقلال، آزادی و اقتدار در جهان دست یافت بلکه ایران اسلامی اکنون در علوم مختلف نیز به نخبگی رسیده و در میان کشورهای دنیا مطرح شده و حرفی برای گفتن دارد.

فرماندار تکاب بیان‌کرد: عزت و اقتداری که انقلاب اسلامی به ملت و کشور بخشیده موجب شده تا ایران به کشوری تاثیرگذار در معادلات بین‌المللی و محاسبه‌های کشورهای استعمارگر تبدیل شود به گونه‌ای که بخشی از مناظره‌های انتخابات آمریکا به ایران اختصاص می‌یابد.

ستوده‌فر با بیان اینکه ملت ایران با تکیه بر آرمان های انقلاب با وجود فشارهای فراوانی که در سال های اخیر از سوی دشمنان به وی تحمیل شده عزت و عظمت خود را حفظ کرده است ادامه داد: مسئله ایران و جهان سلطه جنگ حق و باطل است و اقتدار ایران و انقلاب اسلامی موجب عزت و اقتدار دین مبین اسلام شده‌است.

وی اضافه کرد: انسجام ملی و وحدت اقوام و آحاد مختلف مردم و امنیت پایدار کشور از دستاوردهای بزرگی است که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده‌است.

ستوده‌فر گفت: ضرورت حفظ اتحاد و یکپارچگی بین مردم و مسوولان بیش از گذشته در تکاب احساس می‌شود و نباید نسبت به مسائل توسعه شهرستان نگاه منفی وجود داشته باشد چرا که این نوع نگاه سرعت پیشرفت و توسعه تکاب را ارتقا نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌های گسترده، کارهای بزرگی در کشور صورت گرفته است افزود: باید تلاش کنیم دستاوردها و اقدامات انجام یافته در این شهرستان به خوبی و منصفانه بیان و مشکلات، کمبودها و نیازها نیز به‌صورت منطقی و اصولی طبقه‌بندی شود.

۲۲ بهمن ماه امسال چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.