تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

مهاباد- ایرنا- افتتاح خانه‌های هلال در روستاهای "قره کند" و "اختطار"، تصادف سه دستگاه خودرو، آتش گرفتن خودرو سواری پژو ۲۰۷، سقوط یک دستگاه خودرو در جاده روستای کوسه و واژگونی خودرو سواری تندر از جمله اخبار کوتاه شهرستان بوکان طی سه روز گذشته است.

رییس هلال احمر بوکان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: خانه‌های هلال روستاهای "قره کند" و "اختطار" از توابع بخش مرکزی این شهرستان روز گذشته با حضور جمعی از مسوولان افتتاح شد.

انور بیادار با بیان اینکه خانه‌های هلال روستایی با هدف توانمندسازی اهالی برای مواقع حوادث و بحران ایجاد می‌شود، اظهار داشت: با افتتاح این ۲ خانه هلال در این شهرستان تعداد خانه‌های هلال روستایی به ۶ خانه افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: هنگام حوادث طبیعی، مناطق روستایی بیشتر از شهرها در معرض آسیب قرار می گیرند و خانه‌های هلال می‌تواند نقش ویژه‌ای در پیشگیری از این آسیب‌ها داشته باشد.

بیادار اضافه کرد: دهیاران مسوول اداره خانه هلال بوده و ارائه تجهیزات و آموزش بر عهده هلال احمر است.

تصادف سه دستگاه خودرو سواری در جاده روستایی "ارمنی بلاغی"

 

رییس هلال احمر بوکان از برخورد سه دستگاه خودرو سواری در محور بوکان به طرف روستای ارمنی بلاغی خبر داد و گفت: این حادثه بر اثر برخورد سه دستگاه "وانت نیسان"،"کامیون‌باری" و "وانت پاترول" در ۲۰ کیلومتری پایگاه امداد و نجات محمد رسول الله (ص) هلال احمر به طرف روستای ارمنی بلاغی به قوع پیوست.

انور بیادار افزود: در این حادثه چهار نفر دچار حادثه شدند که ۲ نفر از آنها سرپایی در محل مداوا شدند و یکی از مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان میاندوآب و مصدوم دیگر نیز توسط نیروهای امداد و نجات پایگاه محمد رسول الله(ص) - ملالر  به بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان انتقال یافت.

آتش گرفتن خودرو سواری پژوه ۲۰۷ و سقوط سمند از جاده در مسیر بوکان به روستای کوسه

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان هم گفت: روز جمعه در مسیر جاده بوکان به روستای گردشگری "کوسه" و "قازلیان" از توابع بخش مرکزی بوکان یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۷ طعمه حریق و با تلاش مالک آن و آتش نشانان ایستگاه شماره ۲ امیرآباد خاموش شد.

سید فواد هاشمی در خصوص علت حادثه، افزود: اتصال سیم کشی برق علّت روی دادن این حادثه و آتش گرفتن خودرو بود.

وی ادامه داد: قبل از این حادثه نیز یک دستگاه خودرو سواری سمند در ابتدای محور روستای کوسه از جاده به پایین سقوط کرده بود که خوشبختانه خسارات جانی در پی نداشت.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان افزود: در این حادثه به خودرو آسیب جدی وارد شد.

 واژگونی خودرو سواری تندر در بلوار استاد هه‌ژار بوکان ۲ مصدوم برجا گذاشت 

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: روز گذشته بر اثر برخورد شدید یک دستگاه خودرو تندر ۹۰ با یک دستگاه کامیون باری در بلوار استاد هه ژار باعث واژگونی آن شد که در این حادثه هر ۲ سرنشین آن مصدوم شدند.

هاشمی افزود: در عملیات امدادی این حادثه ۲ تیم از آتش نشانان ایستگاههای شماره سه و یک حضور داشتند که مصدومان را با ۲ دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ به بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان انتقال دادند.