مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت: طی ۲ ماه گذشته و همزمان با فرارسیدن فصل سرما، هشت مرکز موقتی برای نگهداری از معتادان متجاهر در مشهد راه‌اندازی شده است.

محمدرضا هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز موقت در اماکن ورزشی و سوله‌ها آماده سازی شده و هم اکنون پذیرای سه هزار و ۸۰۰ معتاد متجاهر است.

وی ادامه داد: سه سالن دیگر نیز طی حدود ۲ هفته آینده در مشهد برای پذیرایی از هزار مددجو آماده‌سازی و تجهیز خواهد شد البته این اقدامات جدا از فعالیتهای در حال انجام برای آماده سازی اردوگاه بزرگ حسن آباد است که مخصوص نگهداری از معتادان متجاهر است.

فرماندار مشهد گفت: پس از بازدید شنبه شب استاندار خراسان رضوی از مراکز نگهداری معتادان متجاهر شهر مشهد، جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر شهرستان شامگاه یکشنبه تشکیل و نحوه ارائه خدمات مطلوب و موثر به این مراکز بررسی شد.
هاشمی افزود: در این شبهای سرد زمستان باید مراکز نگهداری تجهیز شوند تا این افراد شب را در پناهگاهی گرم و امن سپری کنند.
بر اساس اعلام پلیس راهور طی ۶ ماهه نخست سال نیمی از جانباختگان سوانح رانندگی در مشهد عابر پیاده، و بقیه به ترتیب فراوانی موتورسوار، سرنشین خودرو و دوچرخه سوار بوده اند و از سوی دیگر ۱۲ درصد از مجموع این آمار را معتادان متجاهر سرگردان در سطح شهر مشهد تشکیل می داده اند.

استان ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفری خراسان رضوی حدود ۹ هزار معتاد متجاهر دارد و میزان ابتلا به اعتیاد و دخانیات در این استان ۲.۷ درصد در کل جمعیت است.  

شمار معتادان متجاهر شناسایی شده در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد حدود پنج هزار نفر است.