سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۱۰۱ طرح آب‌رسانی و خدمات دفع فاضلاب با اعتبار ۵۶۲ میلیارد ریال در دهه فجر امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، محمد طاهری عصر شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر ابراز داشت: اصلاح شبکه آب، احداث مخازن ذخیره آب آشامیدنی، توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب، حفر و تجهیز چاه آب آشامیدنی و توسعه شبکه آب، از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال است.
وی اضافه کرد: ۲۳ هزار متر اصلاح شبکه توزیع آب با اعتبار بالغ بر ۲۳ میلیون ریال، احداث۱۲ باب مخازن ذخیره آب آشامیدنی با حجم ۶ هزار و ۶۶۰ متر مکعب از جمله طرح‌های آماده افتتاح این شرکت در دهه فجر امسال است.
طاهری بیان کرد: نصب ۳ هزار و ۶۰ انشعاب آب، حفر و تجهیز سه حلقه چاه، نصب  یکهزار و ۵۳۵ انشعاب فاضلاب، تعویض ۹۲۰ دستگاه کنتور خراب و احداث هفت سامانه کلرزنی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال  است.
وی ابراز داشت: استانداردسازی ۹۷۰ فقره انشعاب آب، یک مورد ارتقای کیفی آب شرب با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و بهسازی ۲ دهنه چشمه آب آشامیدنی، از دیگر طرح‌هایی است که در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بیان کرد: ۱۶ طرح آب و فاضلاب  با ۱۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار دهه فجر امسال در این استان کلنگ‌زنی می‌شود.
طاهری خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز چند حلقه چاه آب آشامیدنی، اصلاح و توسعه شبکه و اجرای خط انتقال و تاسیسات آب از جمله طرح‌هایی است که  عملیات اجرایی آن دهه فجر امسال آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود در مدت زمان بعد از هفته دولت تا بهمن ماه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ادامه داد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۷۴ درصد جمعیت روستایی از آب آشامیدنی برخوردار و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان سمنان است. 
وی بیان کرد: ۶۶ میلیون متر مکعب تولید کلی آب استان سمنان است و ۵۰ میلیون متر مکعب مورد استفاده مشترکان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ادامه داد: ۲۷۲ هزار متر مکعب مخزن دخیره آب در استان وجود دارد که به نسبت ۳۳۲ هزار انشعاب این میزان ظرفیت ذخیره‌ آب مطلوب است.
وی افزود: آب آشامیدنی در استان سمنان از طریق ۲۳۲ حلقه چاه، ۹۵ چشمه، ۱۹ قنات و ۲ مورد آب سطحی تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان یادآور شد: این شرکت ۶۰ هزار مشترک انشعاب فاضلاب دارد و این تعداد مشترک برابر ۲۵ درصد مشترکان انشعاب آب آشامیدنی است و توسعه شبکه جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب استان در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: توسعه شبکه فاضلاب در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، مهدیشهر، دامغان و شهرهای شهمیرزاد و کلاته‌خیج دنبال می‌شود.
طاهری ابراز امیدواری کرد: با همراهی شهرداری سمنان تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان سمنان تسریع شود و هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اضافه کرد: در سه‌شهرستان دامغان، گرمسار و شاهرود به دلیل تامین آب آشامیدنی از قنات و آب‌های سطحی تصفیه‌خانه وجود دارد. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۶۳ درصد مشترکان خانگی این شرکت الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند.
وی افزود: ۱۵ درصد مشترکان خانگی این شرکت جزو گروه کم مصرف آب در طرح آب امید هستند که مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی در پرداخت می‌شوند.
طاهری ابراز داشت: مشترکانی که مصرف آب بین صفر تا پنج متر مکعب داشته باشند جزو مشترکان کم مصرف محسوب شده و مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی می‌شوند.
وی ادامه داد: طرح آب امید، بر اساس الگوی مصرف کسانی که ۱۵ مترمکعب مصرف داشته باشند، به عنوان خوش‌مصرف، دو برابر این رقم پرمصرف و بیش از آن به عنوان بد مصرف تلقی می‌شوند.  
وی افزود: در طرح آب امید همه مشترکان به‌ویژه پرمصرف و بد مصرف که در دوره‌های گذشته مصارف بالایی داشتند، به‌شکل خاص شناسایی شده و به این مشترکان اطلاع رسانی و تذکر داده می‌شود.
طاهری بیان کرد: بر اساس طرح آب امید مشترکانی که بین پنج تا ۱۵ مترمکعب مصرف آب داشته باشند مشترکان خوش مصرف شناخته می‌شوند.
وی تصریح کرد: مشترکانی که بین ۱۵ تا ۳۰ مترمکعب آب در هر دوره مصرف کنند، مشترکان پرمصرف قلمداد می‌شوند.
وی یادآور شد: مشترکانی که بیش از ۳۰ مترمکعب در دوره آب مصرف کنند در گروه مشترکان بدمصرف قرارمی‌گیرند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۱۷ درصد افزایش مصرف آب مشترکان این شرکت در بخش‌های روستایی و شهری نیمه نخست امسال ثبت شد و براین اساس مشترکان این شرکت ۳۳ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۳۴۲ متر مکعب آب آشامیدنی در نیمه نخست امسال مصرف کردند.
وی تاکید کرد: مشترکان شرکت آب و فاضلاب  استان سمنان مصرف بهینه در رعایت بهداشت و نیازهای زندگی داشته باشند و از اسراف پرهیز کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: نمونه بارز صرفه جویی، بسته بودن شیر آب در زمان ۲۰ ثانیه شست‌وشوی دست ها است که می تواند از هدررفتن حداقل ۶ لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: احداث ۱۳ مجتمع آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی برای ۱۰۳ روستای استان دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: تا کنون هشت مجتمع آب‌رسانی برای تامین آب آشامیدنی روستاهای استان ایجاد شده و احداث پنج مجتمع دیگر با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی ادامه دارد.
وی یادآور شد: یکهزار میلیارد ریال بودجه برای ایجاد پنج مجتمع آبرسانی در روستاهای استان لازم است و با افتتاح تمام مجتمع‌ها برخورداری روستاهای استان از آب آشامیدنی به بالای ۹۵ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۱۵ تا ۱۶ درصد به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی در استان سمنان تلفات آب وجود دارد که اصلاح شبکه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: اصلاح  ۷۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در شهرهای استان و اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۸۰۰کیلومتر در روستاهای استان از ضروریات است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت:
۸۳ مقاله به دبیرخانه اولین همایش استانی «زنان و مدیریت مصرف آب» ارسال شد.
اولین همایش استانی زنان و مدیریت مصرف ویژه بانوان است و به تمام شرکت‌کنندگان در این همایش گواهینامه رسمی و معتبر از سوی دانشگاه سمنان اعطا می‌شود.
وی ادامه داد: اولین همایش استانی زنان و مدیریت مصرف آب به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و شرکت در این همایش برای تمام بانوان جامعه آزاد است و محدودیتی برای شرکت در همایش وجود ندارد.
وی بیان کرد: ۶ محور برای اولین همایش استانی زنان و مدیریت مصرف آب تعریف شده است  و شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در قالب یکی از این ۶ محور تهیه و به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
طاهریان تصریح کرد: نقش محوری زنان در مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب، چگونگی نقش زنان در پیشگیری و مهار ویروس کرونا و مدیریت مصرف آب، از جمله محورهای اولین همایش استانی زنان و مدیریت مصرف آب است.
وی یادآور شد: توانایی و آگاهی زن ایرانی در مسائل آبی، زنان مدیر، دستاوردها و چالش‌ها، نقش زنان در سلامت خانواده و سلامت اجتماع و تعادل‌افزایی بین خانواده و شغل، از دیگر محورهای اولین همایش استانی زنان و مدیریت مصرف آب در استان سمنان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۲ مقاله به عنوان اثر برگزیده و ۱۰ مقاله شایسته تقدیر در روز ولادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) تجلیل می‌شوند.
ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن‌ سال ۱۳۵۷ بود و ۲۲ بهمن همان سال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ایام الله دهه فجر نام گرفته است.