سمنان- ایرنا- فرماندار سمنان گفت: ۷۷ طرح عمرانی و اقتصادی این شهرستان به مناسبت دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

نادر فخری شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: پنج‌هزار و ۷۰ میلیارد ریال برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان سمنان در دهه فجر هزینه شده است.
وی ادامه داد: از مجموع ۷۷ طرح آماده افتتاح و کلنگ‌زنی در شهرستان سمنان، ۶۳ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۱۴ طرح آغاز می‌شود.
فرماندار سمنان تصریح کرد: از مجموع ۶۳ طرح آماده افتتاح ۴۹ طرح عمرانی و ۱۴ طرح اقتصادی است.
فرماندار سمنان گفت: برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا با شکوه هر چه تمام برگزار شود.
وی تصریح کرد: تقویت امید و نشاط در جامعه، تقویت همبستگی، وحدت، صمیمیت و یکدلی رویکرد اصلی در برگزاری برنامه های دهه فجر امسال در شهرستان سمنان است.
وی با اشاره به تلاش بی وقفه دشمنان برای توطئه و دسیسه علیه نظام اسلامی و القای ناکارآمدی نظام به ویژه برای جوانان ایران، تصریح کرد: ایام الله دهه فجر فرصت بسیار خوبی برای روشنگری، رفع شبهات و تبیین دستاوردهای عظیم و غیرقابل شمارش انقلاب اسلامی است.
فرماندار سمنان گفت: دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب با محوریت بنیاد شهید، فضاسازی شهری و اداری ، اعلام برنامه ها و طرح های دستگاههای اجرایی،برگزاری مصاحبه مطبوعاتی ، برگزاری برنامه های فرهنگی به صورت مجازی از جمله برنامه‌های شهرستان سمنان در گرامیداشت دهه مبارک فجر است.
ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن‌ سال ۱۳۵۷ بود و ۲۲ بهمن همان سال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ایام الله دهه فجر نام گرفته است.

بنا بر اعلام  علیرضا آشناگر استاندار سمنان، ۵۵٩ طرح با مجموع اعتبار هزینه و پیش‌بینی شده ٢ هزار و ٢٨۶ میلیارد تومان به برکت دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.