سنندج - ایرنا - معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: عملیات اجرایی انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج به زودی آغاز می‌شود و برای اجرای آن ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار درخواست شده است.

به گزارش ایرنا، قاسم تقی‌زاده خامسی روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه سد قشلاق به دلیل فعل و انفعالات در فصل گرما دچار تغییر طعم و بو می‌شود که البته سالم و بهداشتی است، اظهار داشت: تامین آب شرب پایدار و بدون طعم، خواسته به حق مردم سنندج است و طرح انتقال آب از سد آزاد تا پایان ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری خواهد شد، اضافه کرد: امسال ۹۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته، سال آینده نیز ۹۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و ماه قبل هم ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح تزریق شده است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو یادآور شد: در حال حاضر ۷۰.۲ درصد جمعیت روستایی و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری کردستان تحت پوشش فاضلاب است که از نظر شبکه فاضلاب از میانگین کشوری بالاتر است.

تقی‌زاده خامسی به برنامه‌ریزی برای افتتاح سدهای امیرآباد و سیازاخ تا پایان هفته دوازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان دولت تدبیر و امید هشت سد در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به افتتاح پنج پروژه در حوزه آب و فاضلاب کردستان اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل سد رمشت، شبکه آبیاری و زهکشی سد رمشت، شبکه آبیاری و زهکشی سد گاران، تصفیه‌خانه آب سقز، تصفیه‌خانه فاضلاب کامیاران بوده و برای اجرای این طرح ها ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.