بندرعباس- ایرنا- همزمان با نخستین روز دهه مبارک فجر، مرحله نخست مزرعه ۴۰۰ هکتاری پرورش میگوی شور دوم بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل شیلات هرمزگان  عصر یکشنبه در این مراسم گفت: با بهره‌برداری از ظرفیت کامل این طرح، سالانه یک هزار و ۴۰۰ تن میگوی پرورشی این مزرعه برای تامین نیاز مصرفی داخل و خارج کشور روانه بازار می‌شود.

عبدالرسول دریایی افزود: همچنین با بهره‌برداری از مرحله نخست این‌ طرح شیلاتی، برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در دهه فجر امسال، ۱۸ طرح شیلاتی با اعتباری افزون بر ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح پرورش ماهی در قفس پنج هزار تنی قشم، افتتاح هشت طرح پرورش میگو با اعتباری افزون بر ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال درشهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، جاسک و میناب، افتتاح بازار عمده فروشی ماهی در سیریک(گروک)، احداث جایگاه سوخت کوهستک، تجهیز، ساماندهی و بهسازی بندر صیادی کنگ، افتتاح اسکله شناور بندر صیادی گرزه، برق رسانی به مجتمع پرورش میگو دوستکو، ایجاد مجتمع پرورش میگوی کانی قشم، تامین برق مجتمع‌های پرورش میگو در غرب قشم و ایجاد زیربناهای مجتمع آبزی پروری حسینه بخشی از طرح‌های شیلاتی هستند که در طول دهه فجر امسال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.