مهاباد- ایرنا- ۱۳ طرح برق‌رسانی و مددجویی با هزینه ۳۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور جمعی از مسوولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میاندوآب به بهره‌برداری رسید.

مدیر توزیع امور برق میاندوآب‌ روز دوشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های برق‌رسانی به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح‌ها شامل تبدیل شبکه سیمی به کابل نگهدار در منطقه یک شهری شامل محدوده بلوار انقلاب، بلوار پاسداران و خیابان سردار سلیمانی (ساحلی) به طول ۱۷ کیلومتر و با صرف ۱۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال و احداث پست هوایی جهت رفع ضعف ولتاژ در کوی‌ معلم، فرهنگیان، بلوار دانشگاه و کوی آزادگان است.

جمال کاظمی‌اصل افزود: همچنین احداث پست هوایی ۱۰۰ کیلووات در شهرک آیدین محدوده میدان میوه و تره بار، پست هوایی ۱۰۰ کیلووات در روستای جعفرآباد معتمد، تبدیل شبکه سیمی مسی به کابل خودنگهدار در روستاهای حاجی‌بهزاد، گل سلیمان‌آباد و ملک‌آباد با صرف ۴۵۰ میلیون ریال، احداث فاز دوم روشنایی کمربندی شهید اجاقی شهر چهاربرج و نصب ۲۷۸ عدد چراغ در معابر مختلف شهرستان از جمله روستای قپچاق، شهرهای باروق و چهاربرج و روستای سوگلی‌تپه و ۳۶ متری فرهنگیان میاندوآب است.

 وی بیان کرد: در مجموع برای این طرح‌ها ۲۶ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت برق هزینه شده ‌است.

سه باب مسکن تحویل مددجویان کمیته امداد میاندوآب‌ شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب‌ نیز در آیین تحویل این واحدها که به صورت نمادین در مسکن مهر شماره یک این شهرستان برگزار شد، گفت: برای تحویل این واحدها چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که سهم هر واحد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

رسول بخشی افزود: برای هر واحد یک میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی اعطا شده است.

وی با بیان اینکه هر کدام از این واحدها ۸۵ متر مربع زیربنا دارد، اظهار داشت: از زمان تحویل مسکن مهر در میاندوآب، تاکنون ۶۵ واحد در اختیار مددجویان کمیته امداد این شهرستان داده شده است.

همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ۵۲ پروژه درمانی، عمرانی و خدماتی با هزینه ۸۸۱ میلیارد ریال در میاندوآب بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است