ایلام - ایرنا - معاون بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت ایلام از انجام ۶۰ هزار بازدید از اصناف استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

عزت الله عبدخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان بازدید در راستای وظایف ذاتی و به منظور نظارت و تنظیم بازار انجام گرفته است.

وی افزود: بر اساس بازرسی های انجام شده ۶۰۰ پرونده تعزیری برای متخلفان تشکیل شده است.

معاون بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: با وجود اینکه افراد متخلف حدود ۲۸۰ میلیارد ریال جریمه شده اند اما بررسی ها نشان می دهد که این میزان جریمه نتوانسته نقش بازدارنده ای داشته باشد.

عبدخانی یادآور شد: تامین کالاهای اساسی وظیفه سازمان صنعت ، معدن و تجارت است اما برخی دلال ها در بازار و روند عرضه کالاها خلل ایجاد می کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون این اداره کل برای نظارت بیشتر بر بازار از کمک بسیج اصناف نیز استفاده و سعی داریم تا التهابی در بازار ایجاد نشود.

معاون بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت ایلام از اصناف و بازاریان استان خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و انصاف در عرضه کالا در این شرایط اقتصادی همراه مردم باشند.

عبدخانی به تداوم بازرسی ها و افزایش آنها در آستانه روزهای آخر سال و ایام عید تاکید کرد و گفت: فعالیت بازرسی همچنان تداوم دارد و هیچ اغماضی از متخلفان در بازار نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۲ هزار جواز صنفی در بخش های مختلف برای اصناف استان ایلام صادر شده است.