مهاباد- ایرنا- همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر، پنج مرکز نیوکاری در شهرستان شاهین‌دژ با هدف ترویج فرهنگ کار نیک و کمک به نیازمندان در این شهرستان راه‌اندازی شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌دژ روز سه‌شنبه در حاشیه این آیین گفت: این مراکز در راستای سیاست‌های جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) در تقویت و افزایش مراکز نیکوکاری و به نیت خدمات رسانی بیشتر و سریع‌تر به نیازمندان و مددجویان راه اندازی شده است.

فرهاد حبیبی اضافه کرد: با راه اندازی این مراکز، مجموع مراکز تحت پوشش کمیته امداد شاهین دژ به ۱۸ مرکز فعال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از این مراکز، ویژه خیران سلامت مددجویان است که برای اولین بار در سطح استان افتتاح شده است. اظهار داشت: هدف از توسعه مراکز نیکوکاری انجام امور خداپسندانه برای جذب و هدایت کمک‌های مردمی در رسیدگی به رفع مشکلات نیازمندان است.

حبیبی با بیان اینکه مردم این شهرستان طی 6 ماهه نخست امسال بیش از ۲۲ میلیارد ریال به این مراکز کمک کرده‌اند، اضافه کرد: از این مقدار ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال به صورت نقدی، ۱۵ میلیارد ریال به صورت کالایی و چهار میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به صورت خدمات تخفیفی بوده است.

وی همچنین میزان کمک‌های مردمی در سال گذشته به مراکز نیکوکاری را ۳۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از ۱۸ مرکز نیکوکاری شاهین دژ ۱۳ مرکز در سطح شهرستان و پنج مرکز در سطح روستاها فعالیت دارند.

وی بابیان اینکه مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک‌هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند، افزود: در این مراکز اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری‌شده در این مراکز با حفظ عزت‌نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.

اختتامیه اعطای وام های خوداشتغالی در شاهین دژ برگزار شد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌دژ با بیان اینکه همه وام‌های خوداشتغالی مددجویان این شهرستان در سال جاری پرداخت شده است، اظهار داشت: این تسهیلات با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال در قالب ۹۳ طرح در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف اجرایی شده است.

حبیبی اضافه کرد: از مجموع کل طرح های افتتاحی ۹۱ طرح در بخش خوداشتغالی و ۲ طرح در بخش کارآفرینی بوده که شامل واحدهای خدماتی، قالیبافی، صنفی و صنعتی است.

وی اظهار داشت: با افتتاح این طرح ها در مجموع برای ۱۶۸ نفر فرصت اشتغال زایی ایجاد شده که از این تعداد ۹۸ نفر به صورت مستقیم و ۷۰ نفر به صورت غیر مستقیم بوده است.

هفت هزار و ۳۹۷ نفر در قالب سه هزار و ۷۳۶ خانوار در شاهین‌دژ، زیرپوشش چتر حمایتی کمیته امداد امام (ره) قرار دارند.