ارومیه- ایرنا- دفتر صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در آذربایجان غربی به عنوان هفتمین دفتر از این نوع در کشور به بهره برداری رسید.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته روز چهارشنبه در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: این دفاتر به منظور توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت  به منظور تمرکززدایی از پایتخت افتتاح شده است.

رضا نقی‌پور  افزود: از جمله اهداف افتتاح این دفتر می‌توان به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های استارت آپ، واحدهای فناور و کلیه شرکت‌هایی که در لبه دانش حرکت می‌کنند، اشاره کرد.

وی اظهار کرد: حمایت‌های مختلفی از جمله حمایت‌ها در قالب ارائه تسهیلات صدور ضمانت نامه، خدمات کارشناسی به منظور توانمندی این شرکت‌ها و سرمایه گذاری ریسک‌پذیر ارائه می‌شود.

نادر صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۵۷۰ پروژه عمرانی اقتصادی در دهه فجر امسال در استان گفت: این تعداد پروژه با ۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۸۳۲ نفر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی، افزود: در این ایام مبارک همچنین  ۵۷ پروژه اقتصادی با ۲۲۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۸۱۳ نفر افتتاح خواهد شد.

وی حمایت از تولید و توسعه واحد های تولید و صنعتی از جمله اولویت های استان عنوان کرد و اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۲۱ طرح با ۳ هزار و ۵۶۰ نفر فرصت اشتغال در استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های موفق در توسعه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ هاست.