ارومیه- ایرنا- درحالی‌که از اواخر آذر امسال، بستری‌شدگان کرونایی در آذربایجان‌غربی، ۲ رقمی بوده، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: این تعداد، طی ۲۴ ساعت گذشته به مرز ۱۰۰ نفر رسید که آماری بسیار نگران‌کننده است.

دکتر جواد آقازاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای ۳۳۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی ثبت و ۳۰ درصد از این تعداد، در مراکز درمانی بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته تعداد بستری شدگان در مراکزدرمانی استان کمتراز ۴۰۰ نفر بود، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، این رقم به بیش از ۴۰۰ افزایش یافت و به ۴۲۳ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: از این تعداد ۲۳۷ نفر مشکوک و ۱۸۶ نفر نیز مبتلای قطعی به کرونا هستند.

آقازاده گفت: در حال حاضر ۱۳۸ نفر از بستری شدگان در مراکز درمانی آذربایجان غربی در بخش های مراقبت های ویژه بوده و ۲۲ نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در شهرستان خوی، جان خود را از دست داد و کل جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به سه هزار و ۵۴۱ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۱۰۷ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.