ساری - ایرنا - ۱۳ تن از دانش‌آموزان مدال‌آور و دارای رتبه‌های برتر شهرستان در المپیادها و جشنواره‌ها علمی و پژوهشی داخلی و جشنواره‌ بین‌المللی ابن‌سینا روز سه‌شنبه با برگزاری مراسمی از سوی اداره کل آموزش و پرورش مازندران تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا ، در این مراسم که با حضور فرماندار ساری  و مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد ، جوایز پنج تن از دانش آموزانی که در المپیاد های علمی مدال آورده بودند ، به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی به آنان اهدا شد.

"مجتبی عابدینی " مدال آور طلا  در المپیاد شیمی ، " محمد حسین دهقان نژاد " مدال آور طلا در المپیاد ادبی    ، " علیرضا اسدی " مدال آور نقره  در المپیاد جغرافیا  ، "  علی حمیدی" مدال آور برنز در المپیاد ریاضی و " سینا مهدوی"  مدال آور برنز در المپیاد کامیپوتر از جمله این دانش آموزان بودند.

سه تن از دانش آموزان ساروی به نام های " بهار گرایلی" دارای رتبه اول در مسابقه عکاسی گیاهان دارویی  ، "  بهار محمدی "  و " کاملیا نباتیان " دارنده مقام سوم مشترک در رشته مقاله علمی گیاهان دارویی از اولین جشنواره علمی و پژوهشی کشور هم جوایز خود را امروز دیافت کردند.

پنج دانش آموز دیگر ساروی هم مدال آور جشنواره بین المللی ابن سینا بودند ، جشنواره ای که همه ساله از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.

" حنانه باقری" ، "حنانه جعفر زاده " و" آیدا طاهری" به صورت مشترک با ارائه " طراحی و ساخت ماده انتقال دهنده در نیروگاه های خورشیدی و حرارتی " مدال طلا جشنواره بین المللی این سینا را در سال جاری کسب کردند. "محمد نوریان " هم مدال نقره و  " علیرضا گلدوست "  مدال برنز این جشنواره را کسب کردند.

خودباوری و سخت کوشی  

دانش آموزان مدال آور در این مراسم خودباوری و سخت کوشی را عامل موفقیت و بروز خلاقیت خویش عنوان کردند و گفتند : به طور یقین همه دانش آموزان اگر به باور " می تواینم " برسند ، با هوش و ذکاوت  و البته مطالعه عمیق می توانند در این جشنواره ها رتبه های ممتازی کسب کنند.

بهار گرائیلی کسب رتبه اول جشنواره علمی و پژوهشی را مدیون خودباوری خودش و مشوق های خانواده دانست و گفت : مازندران ظرفیت های بسیار زیادی برای پژوهش های علمی دارد که می تواند برای توسعه استان مفید باشد.

علیرضا اسدی دیگر دانش آموز مدال آور نیز به اهمیت دسترسی دانش آموزان به امکانات و تجهیزات مورد نظر اشاره کرد و اظهار داشت : اگر زمینه و بستر برای تحقیق و پژوهش فراهم باشد ، می توانیم خلاقیت های دانش آموزان را به مراتب بیشتر مشاهده کنیم.

حنانه باقری نیز با اظهار این که فقط خواندن درس ملاک نیست بلکه باید  استعداد ها را با مهارت آموزی شکوفا کرد، گفت : خانواده ها نقش محوری در بروز خلاقیت دانش آموزان دارند و خوشبختانه آموزش و پرورش در سال های اخیر به این موضوع توجه جدی کرده است.

وی با بیان این که وعده مسئولان برای ایجاد بهینه تر بسترهای فعالیت آموزشی و مهارتی باید محقق و عملیاتی شود ، افزود : در بسیاری از مهارت های پژوهشی نیاز به سرمایه های اولیه است که از توان مالی خانواده ها خارج است و امیدواریم مسئولان و دست اندرکاران به این مقوله توجه جدی کنند. 

این دانش آموز ساروی تاکید کرد : بنیاد نخبگان نیز می تواند کمک کار خوبی برای دانش آموزان مدال آور باشد، تا این دانش آموزان نسبت به ادامه فعالیت های علمی و پژوهشی دلسرد نشوند.

وظیفه همگانی حل دغدغه دانش آموزان

فرماندار ساری هم در این مراسم با اظهار این که حل مشکلات و دغدغه دانش آموزان یک وظیفه همگانی است، گفت: همه مدیران و دست اندرکاران باید با آموزش و پرورش همکاری همه جانبه داشته باشند.

عباسعلی رضایی با بیان این که باید بیش از پیش تمامی امکانات و زیر ساخت های مورد نیاز دانش آموزان برای بروز خلاقیت فراهم شود ، افزود : شورای آموزش و پرورش همواره باید در پشتیبانی از دانش آموزان برنامه های عملیاتی طراحی کند .

وی ادامه داد : در جلسات شورای آموزش و پرورش باید نیاز ها و مطالبات دانش آموزان خلاق مطرح شود و پیشنهاد می کنم آموزش و پرورش این دانش آموزان را در این جلسات دعوت کند.

رضایی گفت : امروز با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی ، دانش آموزان مدال آور با درخشش های علمی در سطح ملی و بین المللی نظام جمهوری اسلامی را سرافراز می کنند و این  از برکات انقلاب است.