کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به نشست روز گذشته با معاون روستایی ریاست جمهوری گفت: طرح های معرفی شده اشتغال روستایی این استان، تقاضای تسهیلات خوبی داشته و در جذب اعتبار برای طرح های اینچنینی مشکلی نداریم.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز یکشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان افزود: دهکده خرمای شهرستان بم در این راستا ۱۰۰ میلیارد تومان تقاضای تسهیلات روستایی کرده که مراحل کار در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: طرح هایی که تا ۱۵ میلیارد تومان ساختار دریافت اعتبارات ملی را داشته باشند با توجه به ظرفیت استان این زمینه وجود دارد که در حوزه طرح های صنایع دستی و تکمیل زنجیره مس اعتبارات ملی دریافت کنیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: ظروف از کرمان به زنجان رفته و در آنجا تولید و سپس برای حکاکی به استان کرمان برمی گردد لذا معین اقتصادی و دستگاه های مربوطه چند طرح را در تکمیل زنجیره ارزش افزوده کرمان تعریف کنند که در نشستی که تا ۲ هفته آینده برای جذب اعتبارات برگزار می شود معرفی شود.

وی گفت: ماه های پایانی سال زمان جمع بندی دستگاه ها است و بانک‌ها طرح های اشتغالزایی را تعریف کنند و در این زمینه اعتبارات پرداخت شود.

زینی وند با اشاره به اینکه تعهد ۹۴ درصدی اشتغال استان کرمان تحقق یافت تصریح کرد: تجمیع اشتغال در دستگاه هایی بهتر کار کردند باید همراه با تشویق و کم کاری ها نباید گم شود.

وی با بیان اینکه بانک ها طی یک ساختار، بهترین پرونده ها را انتخاب و اعتبارات ملی استان را جذب کنند گفت: عملکرد چهار بانک استان در مجموع خوب ارزیابی شده و در اشتغال روستایی مصوبه خوب دولت به ما کمک کرد و رضایتمندی در استان مطلوب است اما جای کار بیشتری دارد.

استاندار کرمان افزود: تدوین سند طرح جامع گردشگری در راستای آمایش گردشگری این استان باید تعداد جذب گردشگر، ظرفیت ها و برنامه ها را مشخص کند و به مثلث گردشگری کشور متصل شود که گردشگران به کرمان بیایند.

وی بیان داشت: استان کرمان با تنوع اقلیمی و جغرافیایی باید ظرفیت ها و برنامه های هر منطقه را با وجود ظرفیت ها مشخص کرده و در راستای این ظرفیت ها اقدام شود.

وی افزود: تا پایان امسال طرح های حوزه های مختلف استان کرمان تعیین تکلیف شود و جذب نشدن برخی طرح ها و سرعت جذب این اعتبارات به علت تفاوت در پیگیری مدیران است.

زینی وند اضافه کرد: این نشست‌های برای هماهنگی و تحرک بیشتر است از زحمات مدیران در شرایط دشوار غافل نیستیم و عملکرد اشتغال با وجود شرایط کشور بد نیست اما توقع از استان کرمان باوجود ظرفیت ها بیشتر است و تا مدیران پای کار نیایند مشکل اشتغال رفع نمی شود و مدیران باید خود جلسات را تشکیل و در کارگروه‌ها حضور یابند.

وی با بیان اینکه راهی جز پیگیری نداریم گفت: کارگروه سفر استاندار کرمان در برخی شهرستان ها تشکیل و درصد اجرا شده مصوبات سفر گزارش داده می شود.

استاندار کرمان افزود: پس از سفر به شهرستان ها و روستاها دستگاه ها جدی شده اند که در این زمینه پیگیری جدی مهم است و می تواند نتایج خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

وی عنوان کرد: برخی فرمانداران پس از سفرها پیگیری نمی کنند و دستگاه ها هم همینطور هستند لذا مصوبات برای اجرا دریافت می شود نه سرگرمی.