خلیل رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طول برگزاری این کارگاه فرصتی برای آموزش ۲۷ نفر از معلمان گروه نیاز ویژه دوره ابتدایی استان فراهم شد تا بتوانند با فراگیری مهارتهای لازم به طیف مختلفی از دانشآموزان خدمات آموزشی ارائه دهند.
وی گفت: آموزش خط بریل، جهت یابی و حرکت، مباحث نظری طیف اتیسم، تعامل همه جانبه، تحلیل کاربردی ABA ، برنامه ساختدار TEACCH T تکنیکها و روشهای مداخلهای، آموزش زبان اشاره( سطح مقدماتی) در طی برگزاری این کارگاه ۱۲۰ ساعته از ۱۵ آذر تا اواخر بهمن به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان،آموزش معلمان متخصص، افزایش سطح علمی و کاربردی فراگیران با راهبردهای مختلف آموزشی، نحوه ارزشیابی در گروههای مختلف دانش آموزان و افزایش دانش فراگیران با ویژگیهای روانشناختی و محورهای توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه را از جمله اهداف مهم برگزاری این کارگاه اعلام کرد.
وی با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و اثربخشی آموزشی باید مهارتها و توانمندیهای لازم در معلمان را با مجهز کردن آنان به بینش علمی تقویت کرد، افزود: یکی از مهمترین اهداف برگزاری کارگاه معلم مبتنی بر مهارتهای چندگانه آموزش معلمانی است که توانایی، تخصص و مهارت لازم را برای آموزش گروههای مختلف داشته باشند و با راهکارهای علمی آموزش به این دانش آموزان آشنایی بیشتری پیدا کنند.
رنجبر افزود: باتوجه به ویژگیهای جامعه امروز، تخصص معلم در یک درس خاص نمیتواند کارساز باشد بنابراین در راستای ارتقای توانمندی معلمان،کسب مهارتهای چند بعدی آنان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: این دوره به مدت سه روز در هفته با مدرسان بومی استان، بهاره حاجی میرزایی (گروه آسیب دیده بینایی)، شیدا مندمی و آسیه استادی( طیف اتیسم) و مجتبی رستمی و ارکان خوش کلام( آسیب دیده شنوایی) بصورت مجازی در اسکای روم برگزار شد.
امسال حدود یک هزار و ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۳۹ مدرسه و مرکز با نیاز ویژه مقاطع مختلف تحصیلی استان کردستان مشغول تحصیل هستند.