ارومیه – ایرنا – مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه احداث تصفیه خانه فاضلاب در منطقه جهت ارتقای بهداشت عمومی از اولویت برنامه‌های این سازمان است، گفت: با توجه به پیگیری های انجام گرفته، از سوی دولت برای اتمام پروژه شبکه و تصفیه خانه فاضلاب ماکو یک هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است.

محمدرضا عبدالرحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات شهر ماکو شبکه و تصفیه خانه فاضلاب این شهر است که به دلیل محدودیت‌های منابع مالی چند سال به صورت کند پیش می رفت.

وی با بیان اینکه دولت با استفاده از ظرفیت قانونی با این تقاضا موافقت کرده، ادامه داد: بر اساس آن شبکه و تصفیه خانه فاضلاب ماکو با بهره گیری از تسهیلات هزار میلیارد ریالی با ضمانت  بازپرداخت از سوی دولت تکمیل می‌شود.

طرح تصفیه خانه فاضلاب ماکو با فرآیند SBR / لجن فعال با هوادهی ممتد/ در ۲ مدول احداث می شود؛  این سامانه در سال ۱۳۷۶ آغاز شده ولی در این مدت به علت اختصاص نیافتن اعتبار مناسب ناتمام مانده بود.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری در حوزه آب و بیش از دو سوم این جمعیت نیز در حوزه جمع آوری فاضلاب تحت پوشش این شرکت قرار دارند.

شهرستان ماکو از جمله شهرهایی است که احداث سامانه فاضلاب در آن ضروری به نظر می رسد.