۲ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۳۵
کد خبر: 80466737
T T
۰ نفر
طرح تصفيه خانه فاضلاب شهري در ماكو اجرا مي شود

ماكو، اروميه - فرماندار ماكو گفت: اجراي طرح تصفيه خانه فاضلاب شهري ماكو با 15 ميليارد ريال اعتبار در آينده نزديك آغاز مي شود.

حمید احمدیان روز شنبه در جلسه شورای ترافیك شهر ماكو اظهار كرد: با اجرای عملیات احداث تصفیه خانه، طرح لوله گذاری انشعاب فاضلاب منازل و واگذاری انشعاب نیز در ماكو آغاز می شود.

وی افزود: اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب یكی از مهم ترین پروژه های دولت در شهر ماكو است كه با اتمام و بهره برداری از این طرح، سطح بهداشت ارتقاء می یابد و از آلوده شدن آب های زیرزمینی جلوگیری به عمل »ی آید.

احمدیان در ادامه بر فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای حفظ سلامتی مردم و جلو گیری از خطرات جانی و مالی تاكید كرد و از دستگاه های فرهنگی به خصوص آموزش و پرورش و دانشگاه ها خواست كه تلاش بیشتری در این مورد داشته باشند.

فرماندار ماكو استفاده از علائم هشدار دهنده همچون خط كشی و چراغ چشمك زن و سایر اقدامات مفید از جمله اصلاح هندسی بریدگی ها و پیچ های تند جاده ها را از مسئولان مرتبط درخواست كرد.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: در هشت ماه سال گذشته در حوزه استحفاظی ماكو 19 نفر فوت شده در تصادف منجر به فوت داشتیم كه این آمار در سال جاری به 21 نفر افزایش یافته است.

سرهنگ عباس فرمانی بر اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای حوزه استحفاظی ماكو از جمله محور های ماكو - بازرگان در محل وادی رحمت و نرسیده به شهرك صنعتی ماكو و تامین روشنایی بلوار ولایت تاكید كرد.

فرمانده راهنمایی و رانندگی ماكو هم در این جلسه گفت: در این شهرستان در سال جاری 33 درصد افزایش صدور گواهینامه داشته كه تعداد 5600 نفر راننده جدید به آمار رانندگان ماكو افزوده شده است با این حال 33 درصد كاهش تصادف و كاهش برخورد با رانندگان داشته ایم .

وی همچنین از 37 درصدی افزایش توقیف موتور سیكلت در این شهر خبر داد و افزود: كه تاكنون هیچكدام از صاحبان آنها برای تحویل موتور سیكلت خود اقدام نكرده اند.

7128/581