ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: نخستین واحد تولیدی سیلیکون متال در استان، در زمینی به مساحت ٢٠ هکتار در شهرک صنعتی خوی راه‌اندازی می‌شود که تاکنون ٢٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

حسن حاتمی روز چهارشنبه در بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی خوی اظهار داشت: این واحد صنعتی با یک‌هزار و ٢۵٠ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به صورت آورده شخصی و دریافت تسهیلات بانکی راه‌اندازی می‌شود. 

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این واحد برای ۶٠٠ نفر مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت  غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌کند. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی بیان کرد: سیلیکون متال در صنعت ریخته گری آلومینیوم و صنایع شیمیایی کاربرد دارد و این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۵٠ هزار تن در سال فعالیت خواهد کرد. 

وی تاکید کرد: باتوجه به وجود معادن فتی سیلیس در آذربایجان‌غربی و ظرفیت بالای این استان حدود ٨٠ درصد مواد اولیه واحد تولیدی سیلیکون متال از آذربایجان‌غربی تهیه می‌شود. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر ٢ روزه خود به آذربایجان‌غربی از شهرک‌های صنعتی شمال و مرکز و جنوب استان بازدید می‌کند. 

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.