۱۶۰ واحد در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی احیا شد

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۶۰ واحد صنعتی در این شهرک احیا و به مدار تولید بازگشته‌است.

حسن حاتمی  روز ‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون  جزو رتبه‌های برتر کشور  در برگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید است.

وی بیان کرد:  برای بازگرداندن این واحدهای تولیدی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد واحدهای صنعتی استان فعالیت دارد، گفت: از ‌هزار و ۴۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هم اینک هزار و ۵۰ واحد فعال است.

حاتمی اضافه کرد: بیشتر واحدهای تولیدی در حوزه های کانی، کشاورزی، تبدیلی، صنایع غذایی، شیمایی و سلولزی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: از ابتدای تاسیس شهرک های صنعتی و صنایع کوچک در آذربایجان‌غربی بیش از ۲ هزار و ۲۷۰ واحد عقد انتفاع واگذار شده است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha