مهاباد- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی بوکان گفت: ۶ مزرعه در این شهرستان که شاهدانه در آن کشت شده بود، با همکاری مردم روستا و دهیاران امحا شد.

سرهنگ مصطفی اعیانی روز چهارشنبه در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بوکان افزود: مزارع کشت شاهدانه با ۲هزار بوته در مناطق روستایی این شهرستان توسط نیروهای انتظامی و با کمک چند دستگاه تراکتور و دنباله بند امحا شد.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به فصل بهار احتمال کشت شاهدانه وجود دارد، بیان کرد: دهیاران و مسوولان روستایی باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند و در صورت مواجهه، عوامل نظامی و انتظامی را با خبر کنند.

سرهنگ اعیانی همچنین از افزایش ۲۷ درصدی کشف مواد مخدر در بوکان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۶ کیلوگرم  مواد مخدر کشف شده که این آمار در سال گذشته ۲۲۸ کیلو گرم بود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ مورد طرح ارتقای امنیت اجتماعی انجام شده و در این ارتباط ۶۷ کیلو گرم مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

جانشین فرمانده انتظامی بوکان گفت: امسال ۵۶۷ نفر قاچاقچی دستگیر شده که این آمار در مقایسه با کل سال گذشته که ۲۰۷ نفر دستگیر شده بود که امسال بیش از ۱.۵ برابر تعداد دستگیر شدگان افزایش داشته است.

برنامه‌های کاربردی مبارزه با موادمخدر در دستور کار مسوولان باشد

فرماندار بوکان گفت: مسوولان در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خوب عمل کردند ولی این امر کافی نیست و باید برای آینده در این خصوص برنامه ریزی اصولی داشته باشند.

محمد امین‌زاده با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر افزود: مبارزه با مواد مخدر و همچنین پیشگیری از اعتیاد نیازمند برنامه کاربردی است که باید تدوین شود.

وی اضافه کرد: در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر در شهرستان تاکنون فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های موثر و کاربردی انجام شده است و نیازمند برنامه مدون و به دور از برنامه‌های تکراری ‌است.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.