۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84808257
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ تُن مواد غذایی غیربهداشتی در مهاباد امحا شد

مهاباد - ایرنا - کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ تُن انواع مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان امحا شده است.

سوران ارمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اضافه کرد: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری غیرقابل مصرف بوده و در صورت مصرف می‌توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه سازد.

وی ادامه داد: امسال همچنین در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن و اصناف، هشت واحد صنفی شامل سه نانوایی، یک واحد یخ فروشی، چهار قنادی، ۲ تالار پذیرایی پلمب شده و برای تعدادی واحد صنفی نیز پرونده تعزیراتی تشکیل شده و یا به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد اضافه کرد: در اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن این شهرستان، ۱۸ نفر بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای در قالب تیم‌های ۲ نفره با همکاری اصناف، صنعت، معدن و تجارت، اماکن، دامپزشکی برای بررسی نکات و دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، اصناف، ادارات نظارت دارند.

ارمی با بیان اینکه آمار کشفیات سال جاری نسبت به مدت مشابه قابل توجه بوده و نشان از عدم استقبال شهروندان برای خرید برخی اقلام بویژه روغن و مرغ است، گفت: امسال از مجموع کشفیات، ۶ تُن روغن سوخته نیز کشف و ۱.۵ تُن روغن مایع غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته بر اثر عدم خرید و استقبال شهروندان جمع آوری شده است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به شماره تلفن‌های با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ گزارش دهند.

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha