سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: مسئولان استان اگر قصد اجرای طرحی دارند، طرح‌ها و اهداف بزرگ را پیگیری کنند، گرچه زمان و اعتبار بیشتری برای اجرای آن‌ها لازم است، اما ماندگارتر و کاربردی‌تر است.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی هنری (تالار مرکزی) سمنان در ضلع جنوبی پارک کومش ابراز داشت: احداث مجتمع فرهنگی هنری سمنان، از مطالبات مردم به ویژه هنرمندان استان بود و برخی از اهالی فرهنگ و هنر از معطل ماندن این طرح گله‌مند بودند.

وی بر سرعت ساخت تالار مرکزی سمنان تاکید کرد و افزود: این طرح  از مطالبات جدی مردم است و لازم است با سرعت بالا اجرا و افتتاح شود.

استاندار سمنان گفت: سمنان از جمله استان‌های فرهنگی و هنری کشور است که هم اندیشمندان بزرگ و عالمان بزرگ دینی در آن پرورش یافتند و هم هنرمندان بزرگ و بنامی از اهالی این استان هستند.

آشناگر بیان کرد: باید تلاش بر این باشد که هم از مفاخر فرهنگی و هنری استان تجلیل شود و هم نمادهای فرهنگی و هنری استان احیا و تقویت شود.

وی باغ موزه دفاع مقدس را به عنوان یک طرح ماندگار و بزرگ نام برد و گفت: چنین طرح‌هایی در بسیاری از استان‌ها وجود ندارد.

استاندار سمنان گفت: با توجه جدی دولت تدبیر و امید به طرح‌های فرهنگی و هنری، طرح‌های بزرگ به سرعت در حال پیگیری و اجرا است.

آشناگر ابراز داشت: مصلای بزرگ سمنان با مساعدت رئیس جمهوری به مرحله‌ای رسید که در حال حاضر برای اقامه نماز مناسب است و در آینده نزدیک کامل‌تر می‌شود.

وی افزود: آمفی‌تئاتر دانشگاه سمنان نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مقرر شد تا اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح شود.

استاندار سمنان گفت: احداث مجتمع فرهنگی سرخه با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد و طبق گزارش‌های ۱۰ روزه، اجرای آن با سرعت بالایی در جریان است.

آشناگر بیان کرد: درخصوص اجرای برخی طرح‌ها مانند انتقال آب دریای خزر به صورت ادواری به ریاست جمهوری گزارش ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در استان سمنان توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد گفت:از این میزان اعتبار، ۴۰۰ میلیارد ریال به ساخت ساختمان آموزش و پرورش، ۷۰۰ میلیارد ریال به مجتمع فرهنگی سرخه و ۱۵ میلیارد ریال به تالار مرکزی سمنان اختصاص یافت.

استاندار سمنان بیان کرد: احداث ۲ استادیوم ورزشی در دامغان و شاهرود نیازمند تامین اعتبار است و امید است این ۲ طرح نیز در آینده نه چندان دور با پیگیری‌های مسئولان استان افتتاح شود و در اختیار جوانان و نوجوانان استان قرار بگیرد.

مجتمع فرهنگ و هنری(تالار مرکزی) سمنان، از مصوبه‌های سفر اول رئیس جمهوری در سال ۹۵ به استان سمنان ، در زمینی به زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و با مساحت بنای ۱۰ هزار مترمربع احداث می‌شود و شامل ۶ طبقه است.

این مجموعه شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، ۲ پلاتو تمرین تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر،۲ سالن سینما ۷۵ نفری و یک سالن سینما ۱۴۰ نفری می‌شود.