بجنورد- ایرنا- دبیر نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی گفت: با پایان مهلت تعیین شده برای ارسال آثار در دهم اسفند، ۱۳۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مسعود زمانی روز دوشنبه اظهار داشت: از این تعداد در بخش کالاها و هدایای فرهنگی ۸۵ اثر، در بخش نوشت‌افزار ۱۷ اثر، در بخش عروسک ۱۸ اثر، در بخش اسباب‌بازی ۹ اثر و در بخش کسب‌ وکارهای نوپا نیز یک اثر شرکت کرده اند.  
وی با بیان اینکه داوری آثار از روز دوازدهم اسفند آغاز می‌شود، گفت: عقیل بهرا،   امین وحیدیان، صادق شریعتی، یلدا شعبانی،  پوریا زارعی استاد و مسعود زمانی داوری آثار رسیده به این جشنواره را بر عهده دارند.

وی افزود: این جشنواره در چهار حوزه «کسب و کارهای فرهنگی نوپا»، «نوشت افزار»، «اسباب بازی و عروسک» و «هدایای فرهنگـی» برپا شده و شرکت کنندگان می توانستند در هر یک از بخش ها محصـولات یا خدمات خود را به صورت خلاقانه ارائه دهند.
زمانی گفت: مراسم پایانی این جشنواره و معرفی برگزیدگان ۱۴ اسفندماه برگزار می شود و در هر بخش سه نفر برتر اول تا سوم معرفی می‌شوند که جوایز نفرات اول ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم ۱۵ میلیون ریال و نفر سوم ۱۰ میلیون ریال تعیین شده است.