همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا برای اجرای برنامه های هنری، گفت: با این وجود امسال ۵۵ عنوان نمایش در این استان اجرا شد.

«احمدرضا احسانی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود محدودیت‌ها و همه‌گیری ویروس کرونا، نه تنها هیچ برنامه فرهنگی و هنری در استان تعطیل نشد بلکه با برنامه‌ریزی و مدیریت شرایط، برنامه‌های مختلفی را نیز در طول سال برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به ظرفیت فضای مجازی، فرصتی را برای فعالیت گروه‌های هنری از جمله هنرهای نمایشی فراهم کرد به طوری که برگزاری جشنواره سراسری استندآپ کمدی و جشنواره سراسری تئاتر استان از برنامه‌های شاخصی بود که در بستر فضای مجازی برگزار شد و با استقبال خوب مردم همراه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: علاوه بر این، ۳۴ نمایش از آثار گروه‌های مختلف استان هم از طریق صفحه اداره کل در اینستاگرام و آپارات به نمایش درآمد و همچنین ۶ مورد تعزیه در ماه‌های محرم و صفر و ۱۵ مورد هم اجرای نمایش خیابانی داشتیم.

احسانی تصریح کرد: کرونا محدودیت‌ و آسیب‌های بسیاری در جامعه هنری استان همدان به وجود آورد و تلاش کردیم بخشی از این آسیب‌ها را جبران کنیم.

۲۱ گروه نمایشی در همدان ثبت شده و دارای شناسنامه هستند که در مجموع حدود ۳۰۰ نفر از هنرجو تا پیشکسوت در عرصه تئاتر استان فعالیت می‌کنند.