اجرای ۵۵ عنوان نمایش در کارنامه امسال تئاتر استان همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا برای اجرای برنامه های هنری، گفت: با این وجود امسال ۵۵ عنوان نمایش در این استان اجرا شد.

«احمدرضا احسانی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود محدودیت‌ها و همه‌گیری ویروس کرونا، نه تنها هیچ برنامه فرهنگی و هنری در استان تعطیل نشد بلکه با برنامه‌ریزی و مدیریت شرایط، برنامه‌های مختلفی را نیز در طول سال برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به ظرفیت فضای مجازی، فرصتی را برای فعالیت گروه‌های هنری از جمله هنرهای نمایشی فراهم کرد به طوری که برگزاری جشنواره سراسری استندآپ کمدی و جشنواره سراسری تئاتر استان از برنامه‌های شاخصی بود که در بستر فضای مجازی برگزار شد و با استقبال خوب مردم همراه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: علاوه بر این، ۳۴ نمایش از آثار گروه‌های مختلف استان هم از طریق صفحه اداره کل در اینستاگرام و آپارات به نمایش درآمد و همچنین ۶ مورد تعزیه در ماه‌های محرم و صفر و ۱۵ مورد هم اجرای نمایش خیابانی داشتیم.

احسانی تصریح کرد: کرونا محدودیت‌ و آسیب‌های بسیاری در جامعه هنری استان همدان به وجود آورد و تلاش کردیم بخشی از این آسیب‌ها را جبران کنیم.

۲۱ گروه نمایشی در همدان ثبت شده و دارای شناسنامه هستند که در مجموع حدود ۳۰۰ نفر از هنرجو تا پیشکسوت در عرصه تئاتر استان فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha