ارومیه- ایرنا- شهردار خوی گفت: ۲۰ هزار اصله نهال در طول هفته منابع طبیعی در این شهرستان توزیع و کاشته می شود.

به گزارش ایرنا، محرم اکبرزاده روز پنج‌شنبه در آیین غرس نهال در محل باغ دلگشای این شهر اظهار داشت: شهرداری در دوره کنونی شورای اسلامی این شهر پروژه بزرگ بوستان سازی برای افزایش فضای سبز و پارک ها را جهت استفاده شهروندان آغاز کرده است.

وی افزود: روز درخت کاری فرصتی مناسب برای شناختن ارزش درختکاری و ایجاد فضای سبز در سطح شهرهاست و همه اقشار مختف مردم و مسوولان این شهر در این زمینه باید تمام تلاش خود را به کار گیرند. 

شهردار خوی با بیان اهمیت درخت و درختکاری اظهار داشت: مشارکت مردم در امر درختکاری و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از موارد مهمی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

اکبرزداده گفت: ثمره درختکاری همانند ثمره علم و دانش برای نسل های آینده باقی می ماند و به مثابه باقیات و صالحات است. 

وی افزود: نگاه ما باید نسبت به  کاشت درخت و حفظ منابع طبیعی ویژه باشد تا از این طریق به هوای پاک و جامعه سالم دست یابیم.

شهرداری خوی اضافه نمود: فاز یک پارک فنایی، بوستان و پارک قمری اصل، پارک قوناخلار و پارک داغ باغی(باغ دلگشا) هم اینک در این شهر در حال اجرا که از نظر فیزیکی پیشرفت قابل توجهی داشته و در نیمه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در نظر داریم ساختمان تاریخی باغ دلگشا را با توجه به عکس هایی که از آن بجا مانده، عینا دوباره بازسازی و احداث کنیم.

"داغلارباغی" در زمان قاجاریه محل ییلاق و استراحت ولیعهدان قاجاریه در خوی بوده و شهرداری این شهر بازسازی و احیای آن را در دوسال اخیر آغاز کرده و هم اکنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، هفته منابع طبیعی  همه ساله از ۱۵ اسفند آغاز و تا ۲۱ همین ماه ادامه دارد.