کاشان - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: ۲۰ کانون فعال و برتر این شهرستان با توزیع افزون بر ۱۳۰ میلیون تومان امکانات از جمله رایانه و امکانات ورزشی تجهیز شد.

به گزارش ایرنا، فضل‌اله بصیرت روز دوشنبه همزمان با روز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد (۱۸ اسفند) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شهرستان اردستان تاکنون توانسته ۴۷ کانون فرهنگی هنری مساجد تاسیس کند که ۲۴ مورد آن شهری و ۲۳ مورد هم روستایی هستند و از این تعداد ۱۸ مورد کتابخانه دارند.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری برخی از کانون‌های مساجد به غیر از فعالیت‌های فرهنگی هنری در کنار پایگاه مقاومت بسیج و با توجه به بحران کرونا نسبت به توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی به نیازمندان فعالیت داشته‌اند.

به گفته وی، با پیگیری‌های انجام شده و به منظور جشنواره خدمت ۱۴۰۰ اردستان، اتحادیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان تاسیس شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان اظهار داشت: در راستای اهداف نطام جمهوری اسلامی و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی و مقابله اصولی و منطقی با تهاجم فرهنگی منحط و مبتذل بیگانگان شورای انقلاب فرهنگی در ۱۸ اسفند سال ۱۳۷۱ مبادرت به تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کرد.

وی ادامه داد: اداره این کانون‌ها پس از تاسیس بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شد و اهداف کلی آنها در راستای تحقق ارزش‌ها و اصول سیاست‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف است.

بصیرت افزود: یکی از بخش‌های مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تبلیغ، تعمیق و گسترش فرهنگ روحبخش اسلام و تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان اضافه کرد: از دیگر مولفه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی است.

وی ادامه داد: این کانون‌ها وظیفه دارند تا نسبت به هماهنگی و عمومی کردن تمامی عرصه‌های فرهنگی، هنری و تحقق آزادی مناسبت‌های فرهنگی مردمی اقدام‌های خوبی را ارایه کنند.

بصیرت تاکید کرد: زمینه‌سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در فعالیت‌های فرهنگی هنری، شناسایی استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان، حفظ، ترویج بسیج و ارایه فعالیت‌های فرهنگی هنری بر پایه ضوابط در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد از مهمترین فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مساجد است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.