سبزوار- ایرنا- اعضای هیات نظارت بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در شهرستان سبزوار معرفی شدند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری سبزوار روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: علی اکبر دلبری به عنوان رییس و ابوالقاسم لطفی و مهدی صمدی بی‌نیازی به عنوان دیگر اعضای هیات نظارت این انتخابات در شهر سبزوار و بخش مرکزی آن معرفی شدند.

علی اکبر دلبری افزود: در شهر روداب شهرستان سبزوار نیز احمد نوربخش به عنوان رییس و جواد شمس آبادی و محمد حسن برآبادی به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان سبزوار نیز گفت: علیرضا فیل‌سرایی به عنوان رییس، مهدی بدری، کاظم حسن پور، مرتضی زیبایی و قدرت الله راه چمنی به عنوان اعضای این هیات معرفی شدند.

علیرضا فیل‌سرایی افزود: در بخش مرکزی شهرستان سبزوار نیز مهدی امیری تبار به عنوان رییس و حمید برزویی و حسن چشمی به عنوان اعضای این هیات و در بخش روداب موسوی فاضل، رضا برآبادی و علی پروندی به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی انتخاب شدند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه سال آینده به صورت همزمان در کشور برگزار می شود.

انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستا در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.  

۷۰۰ نفر از این تعداد عضو شوراهای اسلامی شهرها و هفت هزار و ۹۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستاها در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.