شهرکرد - ایرنا - بهره‌برداری از ساختمان کتابخانه شهید رجایی شهر گهرو پس از گذشت ۳۸ سال از آغاز فعالیت و دستگیری متخلف حرفه‌ای شکار غیرمجاز، ۲ خبر کوتاه چهارمحال و بختیاری در ۲۰ اسفند است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از این کتابخانه با اشاره به اینکه دسترسی آسان به کتاب از جمله امکاناتی است که باید برای تمامی افراد جامعه مهیا شود، گفت: کتاب معجزه پیامبر اسلام(ص) است و مقام معظم رهبری نیز بر قرارگیری کتاب در سبد مصرفی مردم، تأکید ویژه‌ای دارند از این‌رو تلاش می‌شود زمینه‌های لازم برای دسترسی عموم مردم به کتاب در نقاط مختلف شهری و روستای استان فراهم شود.

فرهاد خلیل‌مقدم با بیان اینکه در تعدادی از شهرها و روستاهای واجد شرایط شهرستان کیار همچون دستنا و خراجی کتابخانه عمومی وجود ندارد از مسوولان دیگر نهادهای فرهنگی و خیرین خواست تا با افزایش همکاری‌ها، اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی استان را برای ایجاد کتابخانه در این مناطق یاری دهند.

وی در ادامه بر لزوم دسترسی عشایر به کتاب نیز تاکید و تصریح کرد:دهستان مشایخ از جمله مناطق عشایرنشین شهرستان کیار به شمار می‌رود که برای بهره‌مندی خانوارهای این منطقه از کتاب به‌زودی طرح پیشخوان کتاب در این منطقه اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی از دغدغه‌های فرهنگی مشترک است، گفت: تأمین تجهیزات به‌روز ساختمان جدید کتابخانه شهید رجایی گهرو در کمترین زمان با همکاری امور کتابخانه‌های استان انجام شد.

ابراهیم شریفی افزود: مردم شهرستان کیار باید از بهترین امکانات فرهنگی برخوردار باشند و امید می‌رود با از بین رفتن ویروس کرونا، روند رشد و بالندگی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این شهرستان و در دیگر مناطق استان بهتر از گذشته تداوم یابد.

وی بر افزایش تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها برای استفاده بهینه از امکانات موجود فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، کتابخانه شهید رجایی شهر گهرو در طبقه همکف فرهنگسرای این شهر و در فضایی به وسعت ۹۷۰ مترمربع  و با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است و مراجعه‌کنندگان به این کتابخانه می‌توانند علاوه بر استفاده از ۲۰ هزار نسخه کتاب موجود در آن از دیگر خدمات فرهنگی همچون بخش کودک و نوجوان و سالن‌های مجزای مطالعه بهره‌مند شوند.

 فعالیت این کتابخانه از سال ۱۳۶۱ و در ساختمانی استیجاری در شهر گهرو آغاز شده بود.

متخلف شکار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری دستگیر شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: مأموران یگان حفاظت این اداره کل با همراهی نیروی انتظامی، یک نفر متخلف حرفه‌ای شکار غیرمجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

شهرام احمدی افزود: در جریان بازرسی منزل این فرد، تعدادی لاشه و اجزای حیوانات وحشی شکار شده به همراه چهار قبضه سلاح گلوله و ساچمه‌زن، کارتن فشنگ و مهمات، دوربین شکاری، دوربین‌های قابل‌نصب بر روی سلاح، چاقو، ادوات شکار غیرمجاز، دستگاه پرکن فشنگ، باروت و انواع ساچمه جهت تولید فشنگ، کشف و ضبط و تحویل مقامات قضایی شد.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۳ پرونده تخلف زیست‌محیطی در چهارمحال و بختیاری تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است.