بندرعباس- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: بیش از ۱۴ هزار پرونده تخلف صنفی به ارزش یکهزارو ۳۳۹میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تاکنون، در استان تشکیل شد که بیشترین مورد مربوط به گرانفروشی بوده است.

عبدالرضا پیروی منش روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در این مدت ۲ هزارو ۸۸۶ فقره پرونده تخلف صنفی مربوط به گرانفروشی در هرمزگان تشکیل شد.
وی بیان داشت: همچنین کم فروشی با ۳۶۶ مورد، کالای تقلبی ۲۴۴ مورد، درج نشدن قیمت پنج هزارو ۷۱۵ مورد و نداشتن صدور فاکتور یکهزارو ۶۵۵ مورد به ترتیب بیشترین تخلف واحدهای صنفی در هرمزگان بوده است. 
معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان اظهارداشت: در مجموع از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۵۹ هزار و ۸۱۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی در هرمزگان صورت گرفت.
پیروی منش  تاکید کرد: بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی هرمزگان با جدیت انجام می‌شود و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند. 
وی یادآورشد: همچنین طرح تشدید بازرسی از اصناف از اول بهمن ماه سالجاری آغاز شده و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه دارد. 
پیروی منش اظهار داشت: شهروندان هرگونه تخلف صنفی را به  سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان  اطلاع دهند.