کرمانشاه- ایرنا- مسوول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس سند نقشه راه توسعه پنج ساله سلامت استان، کمیته دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتالی) سلامت در این دانشگاه برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شد.

محمد رشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، هدف از راه اندازی این کمیته را تقویت فروش محصولات شرکت های دانش بنیان دانشگاه و اطلاع رسانی در خصوص محصولات سلامت محور تولید شده در بخش دولتی و خدماتی که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه سلامت ارایه می شود، عنوان کرد.

او گفت: جذب توریست سلامت، جذب دانشجوی خارجی، جذب همکاری های بین المللی در تحقیقات و مسایل آموزشی، تلاش برای مدیریت و افزایش فروش محصولات شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از دیگر اهداف راه اندازی این کمیته است.

وی اضافه کرد: در دنیای مدرن امروز، روش‌های سنتی بازاریابی به روشی گران و کم اثر تبدیل شده و دیجیتال مارکتینگ جایگاه تازه‌ای در کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط به‌ دست آورده است.

رشیدی اظهار داشت: در محیط دیجیتال، بازار هدف کاملاً مشخص بوده و به دلیل قابلیت در طبقه‌بندی مخاطبان، این امکان وجود دارد که فرآیند بازاریابی، اثربخش‌تر باشد.

مسوول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: علاوه بر آن، از طریق این روش از تبلیغات، فاصله معرفی محصول تا ورود مشتری به سایت و یا درگاه خرید، تنها با چند کلیک میسر است.  

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.