سبزوار- ایرنا- فرماندار ویژه سبزوار گفت: ۱۶۰ داوطلب برای عضویت در شورای اسلامی ۲ شهر سبزوار و روداب این شهرستان نام‌نویسی کرده اند که ۲۲نفر آنان را بانوان تشکیل می دهند.

سید مجتبی علوی مقدم روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این تعداد ۱۴۹ نفر برای شورای اسلامی شهر سبزوار و ۱۱ نفر برای شورای شهر روداب این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع ثبت نام شوندگان ۱۶ نفر مدرک دکتری، ۵۵ نفر کارشناسی ارشد، ۸۲ نفر مدرک کارشناسی و مابقی مدارک پایین تر دارند.

شورای اسلامی شهر سبزوار ۹ کرسی و شورای شهر روداب پنج کرسی دارد.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۶ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.  

۴۶۰ نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.