سنندج- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت:‌ یک دستگاه بیل مکانیکی که در حال تخریب اراضی ملی و قطع درختان جنگلی بود با حضور به موقع نیروهای حفاظت از منابع طبیعی متوقف شد.

آزاد نامداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه گشت زنی نوروزی نیروهای ویژه یگان حفاظت از منابع طبیعی در جنگل های محدوده روستای بلکر یک دستگاه بیل مکانیکی در حین تخریب اراضی ملی و قطع درختان جنگلی مشاهده شد.

وی افزود: با حضور به موقع نیروهای ویژه منابع طبیعی فعالیت این بیل مکانیکی بلافاصله متوقف و از تخریب و قطع درختان جنگلی این منطقه جلوگیری شد و ضمن مستند سازی و مختصات برداری متخلفان برای تشکیل پرونده قضایی به اداره منابع طبیعی احضار شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از قلع و قمع ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع تاکستان غیرمجاز نیز خبر داد و گفت:  در پی گشت زنی نیروهای اداره منابع طبیعی در اراضی ملی روستای بیلو یک تاکستان احداثی مشاهده شد.

وی افزود: این تاکستان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع به صورت غیرقانونی و در اراضی ملی احداث شده بود که نیروهای یگان ویژه حفاظت از منابع طبیعی این تاکستان را قلع و قمع کرده و مُوها را به اداره منابع طبیعی منتقل کردند.

نامداری اضافه کرد: عامل ایجاد این تاکستان غیرمجاز شناسایی و پرونده تخلف وی تشکیل و بعد از سیر مراحل اداری جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال می شود.

وی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این اداره هفته گذشته نیز یک دستگاه بیل مکانیکی حین تخریب جنگل و اراضی ملی مریوان و در نزدیکی بهشت مصطفی این شهر را متوقف کردند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.