۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84279030
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

متصرفان عرصه‌های طبیعی مریوان به کاشت نهال محکوم شدند

سنندج - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: ۲ نفر از متصرفان عرصه‌های طبیعی مریوان، با پیگیری جدی دستگاه قضایی به پرداخت جریمه نقدی و کاشت ۱۰ هزار اصله نهال محکوم شدند.

سعدی نقشبندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از متهمان در روستای "عصرآباد" به اتهام تخریب و تصرف هشت هزار و ۶۲متر مربع از اراضی ملی و قطع  ۱۲۲ اصله درخت و ۲۳۱ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط، علاوه بر رفع تصرف از عرصه به ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی افزود: این متهم همچنین در خصوص قطع ۱۲۲ اصله درخت جنگلی به پرداخت ۶ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال جزای نقدی و در خصوص ۲۳۱ اصله نهال جنگلی به پرداخت۵۱۹ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت:  افزود: در خصوص شکایت اداره منابع طبیعی، فرد متهم به پرداخت۱۵۶ میلیون و ۴۳۵ هزار ریال بابت خسارت ناشی از تخریب صورت گرفته و در خصوص قطع درختان هم به پرداخت یک میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال و در خصوص قطع نهالهای جنگلی به پرداخت ۴۶۲ میلیون ریال و در خصوص اجرت المثل ایام تصرف مبلغ ۷۰ میلیون ریال در حق اداره منابع طبیعی محکوم شده است.

نقشبندی اضافه کرد: این متهم همچنین به انجام خدمات عمومی و کاشت پنج هزار اصله نهال جنگلی با هماهنگی کارشناسان اداره منابع و نظارت اجرای احکام کیفری ملزم شد.

وی افزود: متهم دیگر در روستای "عیسولی" به اتهام تخریب و تصرف ۶ هزار و ۳۷۰ مترمربع از اراضی ملی و قطع  چهار اصله درخت و ۲۰ اصله نهال جنگلی از نوع بلوط به مراجع قضایی معرفی شده بود.

نقشبندی گفت: این متهم هم  علاوه بر رفع تصرف از عرصه به ۱۱ ماه حبس تعزیری و در خصوص قطع چهار اصله درخت جنگلی به پرداخت ۲۱۰ میلیون ریال جزای نقدی و در خصوص ۲۰ اصله نهال جنگلی به پرداخت ۴۵ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: در خصوص شکایت اداره منابع طبیعی، متهم به پرداخت ۱۰۹ میلیون و ۶۷۱ هزار ریال بابت خسارت ناشی از تخریب صورت گرفته و در خصوص قطع درختان هم  به مبلغ ۱۲۸ میلیون ریال  و برای قطع نهالهای جنگلی ۴۰ میلیون ریال و اجرت المثل ایام تصرف مبلغ ۳۰ میلیون ریال در حق اداره منابع طبیعی محکوم شد.

نقشبندی افزود: بر اساس حکم قضایی این متهم هم ملزم شد تا علاوه بر انجام خدمات عمومی پنج هزار اصله نهال را با هماهنگی کارشناسان اداره منابع و نظارت اجرای احکام کیفری کشت و مراقبت کند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد و این شهرستان مرزی با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha