همدان- ایرنا- نخستین ماه از سال جدید در حالی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند که شروع طوفانی را برای دونده‌های همدان در مسابقات بین المللی به همراه داشته است.

به گزارش ایرنا حضور در میادین بین المللی فرصتی شده تا دونده‌های مستعد همدانی در قالب تیم منتخب افتخارآفرینی کنند و نشان دهند که این استان همواره قطب اصلی دو ومیدانی کشور به شمار می‌رود.

صید مدال‌های رنگارنگ در مسابقات جام امام رضا (ع) که با حضور قهرمانان ارزنده ملی و بین المللی ایرانی و خارجی برگزار شد؛ شروع طوفانی دونده‌های همدانی در سال جدید را به ارمغان آورد.

مسابقاتی که به دلیل حضور ملی پوشان کشورمان، قهرمانان چند کشور خارجی و نیز دونده‌های ادوار گذشته المپیک از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود.

جام امام رضا (ع) به دلیل حضور ملی پوشان کشورمان، قهرمانان چند کشور خارجی و نیز دونده‌های ادوار گذشته المپیک از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود.

تیم منتخب همدان در نخستین دوره رقابت‌های بین المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع) در مشهد موفق به کسب هفت مدال رنگارنگ در بخش مردان و سه نشان در بخش بانوان شد.

نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام امام رضا (ع) گرامیداشت استاد علی باغبانباشی با شرکت بیش از ۳۰۰ ورزشکار ایرانی و خارجی در ۲۲ ماده طی ۲ روز در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شد.

جام امام رضا که در تقویم فدراسیون جهانی دوومیدانی ثبت شده، میدانی برای کسب سهمیه المپیک بود و برای المپیک ۴۰ امتیاز داشت.  

هفت نشان رهاورد مردان دونده

دونده‌های همدانی در بخش مردان توانستند در مواد مختلف هفت نشان رنگارنگ را کسب کنند.

در ماده ۱۰ هزار متر پژمان کورزهی و شاهین یزدان هر ۲ از همدان پس از ورزشکار قرقیزستانی موفق به تصاحب سکوهای دوم و سوم شدند.

امیر زمان پور دونده جوان و آینده دار همدان در ماده ۸۰۰ متر به نشان برنز رسید ضمن اینکه او در ماده یک هزار و ۵۰۰ متر نیز دیگر مدال برنز را تصاحب کرد.

همچنین در ماده ۲۰ کیلومتر پیاده روی حمیدرضا زورآوند دونده باتجربه و المپیکی استان موفق به نشان طلا شد و امین شاه ملکی دیگر دونده همدانی نیز نقره گرفت.

علی عالمی دونده مطرح این استان نیز در ماده یک هزار و ۵۰۰ متر توانست به نشان نقره برسد.

سه مدال سهم بانوان همدانی

اما در بخش بانوان نیز تیم منتخب همدان با مدال به این استان بازگشت.

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی دو و میدانی جام امام رضا (ع) و گرامی‌داشت علی باغبان‌باشی در بخش زنان با حضور بیش از ۱۷۰ ورزشکار زن از استان‌های مختلف کشور به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.

در این رقابت‌ها و در ماده ۱۰ هزار متر فاطمه چناری از همدان به مدال نقره دست یافت.

همچنین در ماده ۱۰ کیلومتر پیاده روی زینب احدی از همدان مدال طلا کسب کرد و فاطمه شعبانلو دیگر دونده همدانی به نشان نقره رسید.

در پایان این مسابقات تیم همدان با یک نشان طلا و ۲ نقره عنوان پنجم را به دست آورد.

۱۵ کشور خارجی در این دوره از مسابقات که مورد تایید کنفدراسیون دو ومیدانی آسیا بود، حضور داشتند.

قهرمانی دونده‌ها ثمره ماه‌ها تمرین بود

دبیر هیات دوومیدانی همدان گفت: مدال‌های رنگارنگ دونده‌های همدانی در جام بین المللی امام رضا (ع) ثمره ماه‎ها تمرین مستمر در پیست‌ها، کوهستان و کوه پایه‌ها بود.

مسعود بنوان با تمجید از عملکرد دونده‌های همدانی گفت: خوشحالیم که ماه‌ها تمرین دونده‌های همدانی با کسب مدال همراه شد و توانستیم با تمرین‌های منظم و تلاش کادر مربیان به نتیجه لازم دست یابیم.

وی اضافه کرد: استان همدان از حیث داشتن دوندگان قهرمان جهانی، آسیایی و بین المللی یکی از قطب‌های اصلی ورزش دو و میدانی کشور است و در این رقابت‌ها که از سطح بالایی برخوردار بود، بازهم درخشیدند.

استان همدان از حیث داشتن دوندگان قهرمان جهانی، آسیایی و بین المللی یکی از قطب‌های اصلی ورزش دو و میدانی کشور است و در این رقابت‌ها که از سطح بالایی برخوردار بود، بازهم درخشیدند.

بنوان با قدردانی از تلاش بی‌وقفه اعضای هیات‌های دو و میدانی شهرستان‌ها به ویژه مربیان این رشته ورزشی گفت: نظم در اجرای برنامه‌ها، تعامل بسیار خوب اعضای هیات‌ها با مربیان و ورزشکاران و افزایش حس اعتمادسازی در بین قهرمانان از مهمترین دلایل موفقیت رشته دو و میدانی همدان است.

وی با بیان اینکه رقابت‌های بین المللی جام امام رضا ۴۰ امتیاز سهمیه المپیک را به همراه داشته است، گفت: از آنجا که مسابقات جام امام رضا (ع) مورد تایید فدراسیون جهانی است، ورزشکاران در این پیکارها شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک امتحان کردند.