تهران- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اهمیت نقش مدیران و معلمان مدارس در فرآیند ارزشمند و دشوار آموزش مجازی گفت: کرونا به ما و معلمان آموخت که در مواقع بحرانی انعطاف در تدریس و نوآوری می‌تواند مانعی برای تعطیلی آموزش باشد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه‌شنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرضا فولادوند امروز در گفت و گوی مستقیم محسن حاجی میرزایی وزیرآموزش و پرورش با مدیران مدارس پایتخت در بستر شبکه شاد ضمن تبریک سال نو و حلول ماه پربرکت رمضان با اشاره به تجربه ناشی از زیست بوم کرونا اظهارداشت: هر چند بر اثر کرونا سکوت ملال انگیزی جای هیاهو و نشاط بچه‌ها در حیاط و کلاس های درس را گرفته است اما کرونا به حکمرانان، تصمیم گیران، خانواده‌ها و حتی منتقدان مغرض نشان داد و ثابت کرد که مدرسه غیرقابل جایگزین است و هیچ پرده و نمایشگری جای معلم را پر نمی‌کند، زیرا معلم است که با هنر معلمی در کنار آموزش الفبا و سواد، عواطف انسانی و تعاملات اجتماعی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، به ویژه معلمان و دانش‌آموزان شهید گفت:  ۴۵ معلم فداکار و دلسوز در ۱۴ ماه گذشته چراغ جانشان خاموش شد تا چراغ دانش و معرفت خاموش نشود، همه مدافعان آگاهی و معرفت که با جهاد علمی خود مکمل تلاش مدافعان سلامت بودند.

فولادوند افزود: امروز ما در شرایطی وارد دومین سال زندگی همراه با بیماری کرونا شده‌ایم که هنوز نیمی از دانش‌آموزان جهان تحت تاثیر تعطیلی کامل یا نسبی مدرسه‌ها قرار دارند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش تهران همانند آموزش و پرورش کشور در ۱۴ ماه گذشته وارد زیست بوم جدید ناشی از این بیماری شد، علی‌رغم همه تلخی‌ها، نگرانی‌ها و دشواری‌ها، همکاران در شهر تهران نیز با علم به نقش الگویی پایتخت برای سایر نقاط کشور با تعهد، دلسوزی، همتی راسخ، با تحمل دشواری‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت بی‌بدیل مشارکت گروهی و به کارگیری روش‌های خلاقانه و برنامه‌ریزی‌های دقیق ترجمان عینی شعار با تعطیلی مدرسه آموزش تعطیل نیست، شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: همکاران ما نخستین جرقه‌های آموزش مجازی، ضبط برنامه‌های زنده تلویزیونی، محتوای جذاب درسی، اطلس‌های یادگیری و نخستین حضور مجازی معلم در خانه را رقم زدند و با طراحی روش‌های جدید و بدیع، جریان یادگیری را استمرار داده و آن را با معلمان و مدارس سراسر کشور به اشتراک گذاشتند تا مدیران و معلمان تهران و ایران یکی از عالی‌ترین جلوه‌های مدیریت در زمان بحران باشند.

وی با تاکید بر نقش مدیران و معلمان مدارس افزود: خالق واقعی این رویداد بزرگ بدون تردید کسی نبوده است جز مدیران حاضر در این جلسه و معلمان گرانقدر مدارس که از تلاش و کوشش همه آنان تقدیر می‌کنم و امیدوارم خداوند این مجاهدت معلمان را توشه راه آخرت قرار دهد.

فولادوند اظهارداشت: من و همکارانم در آموزش و پرورش شهر تهران به بسیاری از نواقص و نارسایی‌های عملکرد در چگونگی مواجهه با بحران آموزش در ایام کرونا واقف هستیم و اذعان داریم که در این مسیر خالی از ایراد نبوده‌ایم اما آنچه از توفیقات اعم از پوشش تحصیلی، ارائه آموزش‌های مجازی، شناسایی بازماندگان از تحصیل، تامین زیرساخت‌های فنی مدارس، حمایت از کودکان فاقد امکانات آموزشی(تبلت و گوشی) در تهران و سایر استان‌ها، آموزش معلمان به سواد فناوری، ‌ ارزشیابی از دانش‌آموزان بر بستر فناوری، تنها بخش کوچکی از این توفیقات است که در زیست بوم جدید طراحی و اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این مهم مرهون وحدت، همدلی و هماهنگی همکارانم در اداره کل، شورای معاونان استان‌ها، روسای مناطق، مدیران و معلمان مدارس و همراهی خانواده‌ها و اولیاء بوده است.

فولادوند از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد تا در صورت صلاحدید از تعدادی از فرهنگیان به نمایندگی از جامعه فرهنگیان شهر تهران که در روشن ماندن چراغ آموزش موثر بوده‌اند، تجلیل شود.

به گزارش ایرنا، با توجه به ایپدمی ویروس کووید-۱۹ در استان تهران، براساس ابلاغی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی بیماری کرونا، آموزش دانش‌آموزان در مدارس استان و شهر تهران از ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹ تاکنون تعطیل است و از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.