به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسهای با معاونین و مدیران حوزه منابع انسانی که با حضور ویدئو کنفرانسی مدیران تأمین اجتماعی سراسر کشور همزمان با روز منابع انسانی برگزار شد، اظهار داشت: استخدام نیروی انسانی و ارتقاء شغلی و انتصاب مدیران در فرآیندی شفاف، رقابتی و عادلانه انجام میشود و در استخدام و انتصاب توصیهها را ترتیب اثر نخواهیم داد.
وی افزود: در سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی فوقالعادههای کارکنان تأمین اجتماعی که در سایر وزارت خانهها و دستگاهها انجام شده بود را پیگیری کردیم و پس از اخذ تأییدیه شورای حقوق و دستمزد این موضوع محقق شد. متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز کار بسیار مهم و اثرگذار دیگری بود که سال گذشته در سازمان تأمین اجتماعی از مرداد ۹۹ انجام شد.
سالاری با اشاره به مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی برای واگذاری شرکت های دولتی به سازمان تأمین اجتماعی گفت: از محل این مصوبات بجز هپکو که در همان زمان به تأمین اجتماعی واگذار شد، برای دریافت سایر شرکت ها پیگیریهای لازم انجام و در روزهای آخر سال گذشته مبایعه نامه امضا شد و در روزهای آینده آن را دریافت خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه شرکت ها و منابعی که به تأمین اجتماعی واگذار میشود به عنوان پشتوانه ایفای تعهدات به جامعه تحت پوشش است، گفت: منابع مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان هنوز دریافت نشده و با توجه به فرآیند اجرایی این موضوع، در خوش بینانه ترین حالت در ماه های آینده بخش اندکی از این منابع را دریافت خواهیم کرد.
سالاری با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰ برای کاهش ۷۰ درصدی مراجعات مردم به شعب تأمین اجتماعی از طریق ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری، گفت: در این طرح اقدام خوبی انجام شد و البته نیازمند تکمیل است و در دو ماه آینده اصلاحات مورد نیاز انجام خواهد شد و غیرحضوری شدن کامل این خدمات مورد انتظار است.
وی افزود: طرح نسخه الکترونیک نیز تحول جدی در سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرد و در طول سال گذشته اقدامات موثری صورت گرفت. پس از حذف تمدید اعتبار دفترچهها و استفاده از سامانههای اعتبارسنجی دفترچهها که از اول خرداد انجام شد؛ در مرحله بعد تقویت زیرساخت ها در دستور کار قرار گرفت و این طرح قدم به قدم پیشرفت داشت و از اول اسفند صدور دفترچه جدید را متوقف کردیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همکاری سایر نهادها را در موفقیت نسخه الکترونیک بسیار اثرگذار دانست و گفت: در آینده نزدیک برای تکمیل پروژه نسخه الکترونیک پوشش بیمهای را تنها از طریق سامانه نسخه الکترونیک انجام خواهیم داد و اوراق کاغذی به طور کامل حذف میشود.
به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاریهای این سازمان افتتاح شد.
این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاریهای این سازمان را کاهش میدهد.
هادی زبده شیرکوهی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم و کارهای بزرگی با وجود محدودیت ها انجام شده است. برای همکارانی که در سال ۹۹ درگذشتند، به ویژه برای شهدای گرانقدر مدافع سلامت مغفرت واسعه الهی مسئلت میکنیم.
وی اصلاح ساختار تشکیلاتی را از مهمترین اقدامات و برنامههای سال ۹۹ سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: این برنامه از سال ۹۸ آغاز شده بود و با دقت و حساسیت ویژه دنبال شد. بیش از ۹۵ درصد از اقدامات به نتیجه رسیده است و بر اساس مصوبه هیات مدیره بازخورد گیری و اصلاح نهایی در آینده نزدیک انجام میشود.
زبده شیرکوهی آزمون مدیران آینده را از دیگر اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۹ برشمرد و گفت: آزمون کتبی مدیران آینده توسط سازمان سنجش و مصاحبههای تخصصی توسط کانون ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی انجام میشود و مصمم هستیم که این روند صحیح را ادامه دهیم تا از بهترین و توانمندترین نیروها استفاده کنیم.
وی برقراری ارتباط مداوم و موثر با همکاران سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر مسائل مهم دانست و اظهار داشت: معتقدیم که نظرات و پیشنهادات همکاران میتواند بسیار به ما کمک کند و از نظرات همکاران در سیستم جامع منابع انسانی استفاده میشود. رضایت شغلی همکاران از مسائل بسیار مهم است و رضایتمندی کارکنان ارتباط مستقیمی با انجام بهینه امور سازمان دارد.
در این جلسه همچنین مدیران تأمین اجتماعی تعدادی از استان ها نیز به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.