شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: روند ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی طی پایانی سال ۹۹ و نوروز ۱۴۰۰ در این شهرستان کنترل شده‌است.

حسین توکلی کِجانی روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان ری اظهار داشت: با مدیریت، سلامت و تعهد کاری اعضای ستاد ساماندهی، شاهد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان هستیم که باید این روند ادامه دار باشد.

وی راه اندازی سامانه صدور مجوز توسط دولت را حرکت خوبی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییرکاربری ها خواند و افزود: در راستای کاهش ساخت و ساز غیرمجاز با تغییر لایحه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی توسط دولت، برای سودجویان و متخلفان ساخت و ساز های غیر مجاز، جرم انگاری و مجازات لحاظ شده است.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه با تعامل بین بخشداران، شهرداران، اداره جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و از همه مهمتر دستگاه قضایی امروز شاهد انسجام و یکصدایی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستیم.

توکلی با بیان اینکه هم اکنون انتقادهایی در خصوص روند ساخت و سازهای غیر مجاز توسط افرادی سودجو در برخی شهرها وجود دارد، تاکید کرد: این روند باید با جدیت دستگاه های اجرایی رصد و با نظارت های مستمر آنان از هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و تخریب و تعرض به اراضی ملی جلوگیری شود.

وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی باید در کنار جلوگیری و پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، تحقق شعار سال را نیز در الویت کار قرار دهند و هر جا که لازم باشد با دستوران لازم روند تولید تسهیل کنند.

توکلی در پایان بخش و شهر تازه تأسیس قلعه نو را یکی از محل های مورد نظر افراد سود جو در موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و گفت: با توجه به ایجاد شهر در این بخش، دقت و نظارت جدی از سوی بخشداری و شهرداری صورت گیرد تا از تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط افراد سودجو جلوگیری و با متخلفین برخورد قاطع شود.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.