جلیل جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در سال گذشته ۱۱ مورد شکایت واصله از سامانه خدمات سفر و ۲۲ شکایت دریافتی از دفاتر خدمات مسافرتی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در سال گذشته ۳۶ مورد تذکر کتبی و ۴۲ مورد اخطار کتبی به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان داده شد تا هر چه سریعتر نسبت به رفع نواقص موجود اقدام کنند و در کنار آنها ۲ دفتر خدمات مسافرتی نیز مورد تشویق قرار گرفت.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین مجوز فعالیت یک دفتر خدمات مسافرتی در سال گذشته به دلیل انجام برخی تخلفات تعلیق و مجوز فعالیت یک دفتر دیگر نیز لغو شد.
وی با اشاره به تشدید نظارتها از واحدهای اقامتی استان در سال گذشته اظهار کرد: در نتیجه این نظارتها و بازدیدهای انجام شده از واحدهای اقامتی استان ۲۹ مورد تذکر و چهار مورد اخطار کتبی به این واحدها برای رفع نواقص موجود و اصلاح آنها داده شد.
به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای اعمال شده نقش بسزایی در کاهش ورود گردشگران به آذربایجانغربی داشت و سال گذشته، سال سختی برای حوزه گردشگری استان نظیر دیگر نقاط کشور و جهان بود.