به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، مجید آخوندی با بیان اینکه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما از اردیبهشت سال گذشته کار خود را آغاز کرده است، گفت: معاونتهای مختلف این سازمان تولید ۴۰۰ هزار دقیقه برنامه را برای انتخابات پیش رو تدارک دیدهاند که اگر گزارشهای خبری را هم به این آمار اضافه کنیم، حجم برنامههای تولیدی انتخاباتی به بیش از ۵۳۰ هزار دقیقه خواهد رسید.
وی اعلام کرد که در دور پیشین انتخابات ریاست جمهوری حدود ۲۶۷ هزار دقیقه برنامه انتخاباتی تولید شده بود.
آخوندی از برنامهریزی معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما برای طراحی برنامههایی در این فضا و ایجاد امکانات در بسترهای داخلی برای نامزدهای انتخابات جهت تبلیغ و معرفی خود خبر داد و اظهار داشت: مرکز تحقیقات سازمان صدا با انجام نظرسنجیهای دقیق، نبض جامعه را در موعدهای زمانی مشخصشده رصد و به سیاستگذاریهای رسانهای در عرصه انتخابات کمک فراوانی میکند.
وی از تدارک ۸۱ برنامه در سیما و ۵۶ برنامه در صدا در ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خبر و ادامه داد: برنامههای ویژهای برای این دوره از انتخابات تدارک دیده شده است.
رئیس ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما با اشاره به محدودیتهای ناشی از کرونا که بر تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری اثرگذار خواهد بود، از اختصاص یک هزار و ۱۰۰ دقیقه برنامه انتخاباتی برای هر نامزد خبر داد که نامزدها میتوانند به معرفی خود و برنامههایشان بپردازند و این حجم از برنامه نسبت به دوره قبل ۲۵ درصد بیشتر شده است.