تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

مراغه - ایرنا - با اینکه آفتاب هنوز سر نزده است، به تعداد همه بی‌مبالاتی‌هایمان خم و راست می‌شود تا نویدبخش پاکیزگی شهر و طراوت دل‌های پرمهر ساکنانش باشد و در عین حال، همه ما باید قدردانشان باشیم.

کار شرافتمندانه‌شان جوان و پیر نمی‌شناسد و سرما و دیگر ناملایماتی چون شیوع کرونا هم تاثیری در عملکردشان ندارد؛ نشان به آن نشان که مدتی است جمع‌آوری زباله‌های کرونایی رها شده در معابر شهری هم به تعداد خم‌ و ‌راست شدنشان افزوده است.

کرونا که آمد برخی از مشاغل تعطیل شد، بعضی‌ها همچون کادر بهداشت و درمان وارد میدان جهاد و از خودگذشتگی شده و البته دیده هم شدند اما پاکبانان هم کارشان زیاد شد و هم از آنجایی که چندان جلو دید نیستند، به خوبی دیده نشدند.

شاید تنها دلخوشی کرونا برای آنان همین اولویت واکسن‌اش باشد اما این قشر تلاشگر گویا دلخوشی بزرگتری دارند که در پاکیزگی و طراوت شهر خلاصه می‌شود تا دل‌های پاک تک‌تک شهروندان به پاکبانان شهر بند باشد.

آری دل‌های پاک تک‌تک شهروندان به پاکبانان شهر بند است

اگر قدردانی سپیده دم امروز فرماندار شهرستان ویژه مراغه و سرپرست شهرداری از پاکبانان مراغی را فقط به حساب روز کارگر بگذاریم، انصاف نکرده‌ایم؛ از سخنانشان هم پیداست که برای قدردانی از همه تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این قشر بیرون آمده‌اند؛ تلاش‌هایی که نه شب می‌شناسد و نه روز، نه سرما و نه کرونا.

«سیدعلی موسوی»، فرماندار مراغه می‌گوید: کارگران خدمات شهری و پاکبانان در تمامی شرایط سخت در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و قدردانی از زحمت‌های آنان وظیفه همه مسئولان است.

وی پاکبانان را مردانی بی‌ادعا می‌خواند و ادامه می‌دهد: آنان در اوج سختی کار و در تمامی شرایط در حال تلاش برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم و نظافت عمومی شهر هستند.

فرماندار مراغه هم به خدمات ارزشمند پاکبانان در دوران کرونا اشاره دارد و بیان می‌کند: در این شرایط کرونایی پاکبانان و کارگران خدمات شهری در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند و فعالیت آنان بر کسی پوشیده نیست.

سرپرست شهرداری مراغه نیز با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ نیروی خدمات شهری در شهرداری مراغه فعالیت می‌کنند، ادامه می‌دهد: امسال حل بخشی از مشکلات این قشر در اولویت مدیریت شهری قرار می‌گیرد.

به گفته «شهرام مروتی» شهرداری مراغه همواره پرداخت به موقع حقوق کارکنان خدمات شهری را در دستور کار قرار داده و قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آنان هم امری ضروری است.  

به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه به همراه سرپرست شهرداری این شهر دقایقی پس از سحری روز بیستم ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهر حضور یافتند و از زحمت‌های پاکبانان و کارگران خدمات شهرداری با اهدای گل و هدیه تجلیل کردند.

شهرداری مراغه با درجه ۹ دارای سه منطقه، پنج معاونت و چهار سازمان زیرمجموعه است که در سال ۱۳۰۷ شمسی تاسیس شد؛ مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز با بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز استان قرار دارد.